Groei
Groei
Graag willen we Bert Bos voorstellen. Van topsporter tot één van de eerste bedrijfskundige adviseurs van Nederland. Bos weet als geen ander hoe het is om te groeien en laten groeien. Lees hier meer over Bert en zijn plannen en ambities als voorzitter van de werkgroep Groei, een belangrijk speerpunt van MKB-Amsterdam.
Komend jaar zal Bert zich met zijn medebestuursleden van speerpunt Groei dan ook blijven inzetten om de relevante (wetenschappelijke) kennis rondom de groei, levenscyclus en mind-set van ondernemingen en ondernemers onder mkb’ers in de metropoolregio Amsterdam te verspreiden. Dit doen zij in de vorm van het organiseren van inhoudelijke workshops en webinars, het organiseren van maandelijkse groeiborrels waar leden van MKB-Amsterdam elkaar offline kunnen ontmoeten. Met bijdragen aan het Digitaliseringsoffensief Amsterdam en tot slot met het verder uitbreiden van het ‘product van de maand’, waar ondernemers uit de metropoolregio Amsterdam de kans krijgen hun duurzame, inventieve of juist traditionele product in de spotlight te zetten.
MKB-Amsterdam stimuleert groei bij ondernemers in de regio Amsterdam. Door het organiseren van bijeenkomsten en het aanbieden van specials gericht op waardencreatie, groeifinanciering, personeel en organisatie. MKB-Amsterdam organiseert elke maand de Groeiborrel waar het Product van de maand bekend wordt gemaakt. En MKB Amsterdam biedt samen met Bert een mastercourse aan om je onderneming middels een eigen doorgroeiplan te versterken.
Leden werkgroep Groei
Naast Bert zijn ook andere leden actief bezig met de werkgroep Groei. Waaronder:
Serge de Sousa mede-eigenaar van Whello, Dirk-Jan Weijers partner van MKB Funding Partners en Peter Herrebout van Probaat Onderneem’t.
Dien je vraagstuk in

Waarom je goed voor jezelf en je collega’s moet zorgen
Een burn-out van een werknemer kan een bedrijf zo´n zestig tot tachtigduizend euro kosten.´Dat wil je toch voorkomen?’, meent Jochem Douwes A&O-psycholoog bij ArboNed. ‘De oplossing? Investeer in mentale gezondheid en ontwikkeling van jou en je werknemers!’

Deze digitale producten strijden om de titel Product van de Maand mei
De Hogeschool van Amsterdam heeft de crème de la crème van de Amsterdamse digitale producten voor je geselecteerd: jij moet je favoriet alleen nog wel naar de winst stemmen!

De penningmeester die geld bespaart voor ondernemers
Linde Olde Hampsink, eigenaar van verzekeringsadviseur Base Insurance, regelt in haar vrije tijd de financiën van MKB-Amsterdam. ‘In mijn rol als penningmeester hoop ik bij te dragen aan een krachtig mkb in de stad. Olde Hampsink hecht grote waarde aan de maandelijkse netwerkbijeenkomst. ‘Zie ik jou op de volgende MKB-Amsterdam borrel?’

8 mei MKB-Amsterdam Borrel: zorg dat je erbij bent!
Dé gelegenheid om je te laten inspireren en kennis te maken met andere ondernemers uit de omgeving Amsterdam. De borrel is een week later dan gebruikelijk vanwege de meivakantie. Tijdens de meivakantie verzenden we geen MKB mail.

‘Agressie en winkeldiefstal moeten direct worden aangepakt’
Winkelcriminaliteit en agressie tegen personeel is een groot probleem voor het mkb. Het Platform Veilig Ondernemen Amsterdam-Amstelland organiseert op 30 maart 2023 een themadag over de aanpak. Achmed Baâdoud, voorzitter MKB-Amsterdam: ‘Agressie en winkeldiefstal moeten direct worden aangepakt en daarom pleit ik voor extra ogen en oren in de winkelstraten.’

Studenten Inholland werken aan verduurzamingsplan voor ondernemers
Afgelopen vrijdag was het startschot van de tweede editie van het Consultancy Duurzaamheidsproject voor studenten van Hogeschool Inholland. Onder de deelnemende organisaties is ook een opvallende nieuwkomer: SAIL Amsterdam 2025. Organisator Bert Bos: ‘Het is natuurlijk bijzonder en erg leuk dat zo’n grote organisatie meedoet aan het project, daar zijn we trots op.’

StartupAmsterdam: op naar een sociale innovatie hub!
De nominaties voor het digitale Product van de Maand zijn deze maand gedaan door Bas Beekman, programmamanager van StartupAmsterdam. “Startups’ ambitie is om meest sociale innovatie hub van Europa te worden. We willen dat de successen van de innovatie economie ook terecht komen op plaatsen waar dat nog niet eerder is gebeurd.”

Dit zijn de winnaars van het Product van de Maand februari…
Een kleine spoiler: de winnaars zijn beiden vrouwelijke ondernemers! En dat is natuurlijk fantastisch nieuws nu Internationale Vrouwendag (8 maart) voor de deur staat.

Doe mee met de workshop online zichtbaarheid!
Acht van de tien consumenten die een aankoop in een webshop of winkel doen oriënteren zich eerst online over hun aankoop. Je bedrijf moet dus goed online zichtbaar zijn. In de workshop van het Digitaliseringsoffensief op maandag 6 maart leer je alle tips en tricks hoe je dat kunt bereiken. Meld je snel aan!

De eerste winnaars digitale Product van de Maand zijn bekend!
Een bijzondere mijlpaal in de titelrace om het Product van de Maand: voor het eerst waren er ook digitale nominaties. Nu wil je vast weten wie er in de prijzen gevallen is … lees snel verder!