Groei

Groei

MKB-Amsterdam stimuleert groei bij ondernemers in de regio Amsterdam. Door het organiseren van bijeenkomsten en het aanbieden van specials gericht op waardencreatie, groeifinanciering, personeel en organisatie. MKB-Amsterdam organiseert elke maand de Groeiborrel waar het Product van de maand bekend wordt gemaakt. En MKB Amsterdam biedt samen met de HvA een mastercourse aan om je onderneming middels een eigen doorgroeiplan te versterken.

Dien je vraagstuk in

Local Heroes krijgt investering van Dragon’s Den

Local Heroes krijgt investering van Dragon’s Den

Leuk nieuws over Local Heroes! Initiatiefnemer Maarten Coumans heeft in WNL-programma Dragon’s Den een investering van maar liefst twee miljoen euro binnen weten te halen. Investeerders Michel Perridon en Pieter Schoen gaan met Coumans in zee. Met de investering wil Coumans uitbreiden naar zeven locaties verspreid over heel Amsterdam. Daarvoor is hulp nodig van de gemeente. Ook MKB Amsterdam-voorzitter Bart Drenth is met de verantwoordelijke wethouder in gesprek om de uitbreiding van Local Heroes te steunen. Volgens Coumans is dit nog maar het begin: ‘’Amsterdam zal de basis vormen, maar op termijn willen we Local Heroes uitbreiden in heel Nederland.’’

Postercampagne ‘Reclame voor de Horeca’ breidt snel uit

Postercampagne ‘Reclame voor de Horeca’ breidt snel uit

Laatst schreven we over een postercampagne Reclame voor de Horeca, opgezet door campagnebureau Tosti Creative in Amsterdam. Met deze posteractie kunnen bedrijven adverteren op de ruiten van gesloten horecazaken. Volgens Roby Hormis van Tosti Creative gaat het goed met de actie en zijn er sinds het ophangen van de eerste posters veel aanvragen van adverteerders binnen gekomen. Na supermarktconcern Dirk besloten ook mobiele provider Ben, Coca-Cola en zelfs schrijver Kluun aan te sluiten in het rijtje adverteerders. Er liggen nog aanvragen van andere adverteerders waar hard aan wordt gewerkt. De actie is ook buiten Amsterdam verspreid. Zo hangen er ook al posters in Utrecht, Zwolle, Rotterdam en Den Haag.

E-bike to Go

E-bike to Go

Zo vlak na de Pasen in deze nieuwsbrief een special over het Product van de Maand. Een maandelijkse competitie van het beste product in de regio Amsterdam. Alle vijf genomineerden komen aan bod. Wil je stemmen? Lees het artikel dan verder en ga snel naar de poll om mee te stemmen voor de publieksprijs!
Oprichter van E-bike to Go Jelle Visser wist het al in 2015 zeker: e-bikes worden de standaard. Bij E-bike to Go kun je daarom e-bikes huren en krijg je daar ook nog eens perfecte service bij. Voor een maandelijks huurbedrag heb je namelijk de verzekering én eventueel onderhoud van je elektrische huurfiets goed geregeld. Duurzaam vervoer wordt zo voor iedereen toegankelijk. Is E-bike to Go volgens jou het product van de maand april? Breng nu je stem uit!

Jeans van Amsterdenim

Jeans van Amsterdenim

De naam Amsterdenim zegt misschien al genoeg: daar komen ons mooie Amsterdam en denim samen. Volgens het jeansmerk staan die twee elementen voor vrijheid. Niet alleen de pasvorm van hun jeans is uniek, ook de aandacht voor details is bijzonder. Zo vewerkt het merk de drie andreaskruizen uit het wapen van Amsterdam in de knopen van je Amsterdenim spijkerbroek, en vind je, als je goed kijkt, nog veel meer details die je aan Amsterdam doen denken. Is Amsterdenim volgens jou het product van de maand april? Breng nu je stem uit!

(Digitaal) groeien!? Begin vandaag nog met een gratis 0-meting van jouw bedrijf!

(Digitaal) groeien!? Begin vandaag nog met een gratis 0-meting van jouw bedrijf!

De 0-meting geeft een directe inkijk in de mate van digitalisering van jouw bedrijf. Aansluitend op deze persoonlijke prognose, krijg je advies over de onderwerpen die het waard zijn om je verder in te verdiepen. Dit zijn de onderwerpen waar jij je bedrijf op verder kan laten groeien. De 0-meting wordt ondernemers gratis aangeboden als eerste stap van het Digitaliseringsoffensief Amsterdam. Een initiatief van MKB-Amsterdam, Ready To Scale, De Hogeschool van Amsterdam en de Gemeente Amsterdam. We spraken Esther Mooiman, één van de drie onderzoekers van de HvA die de 0-meting heeft ontwikkeld. Want hoe is deze opgezet, wat levert het jou als ondernemers op en wat komt er na de 0-meting? Druk op ‘lees verder’ en vul in!

Kotler echte winnaar verkiezingen

Kotler echte winnaar verkiezingen

Opvallend in de verkiezingsuitslagen is dat partijen die het meest bedrijfskundige principes toepassen ook de meeste stemmen krijgen. Met als winnaar de partij die met een loepzuivere marketingcampagne meters maakt. Daarom is de echte overwinnaar Kotler, de marketing goeroe. Dit jaar wordt hij 90 jaar. Honderden inspirerende artikelen schreef hij. Hij leverde met zijn boeken “Principes van Marketing (2003) en “Marketing Management”(2008) een doorslaggevende bijdrage aan de hedendaagse marketing discipline. Knap was hoe hij zijn inzichten destilleerde uit zijn praktijkervaring. Empirisch dus. Bedrijfskunde pur sang. En wereldwijd gebruiken marketingopleidingen en consultants zijn principes.

Zijn je platformen nog efficiënt? Replatforming, wat, waarom en hoe?

Zijn je platformen nog efficiënt? Replatforming, wat, waarom en hoe?

Met meer dan 25 digitale specialisten helpt Whello grote en kleine bedrijven groeien. Het in 2014 opgerichte bedrijf ontwikkelde een eigen groeiplan, het ‘Whalemodel’. Hun werkwijze als full-service marketingbureau is daarmee verre van traditioneel. Ook organiseren ze regelmatig webinars. Zo stond hun webinar van vorige maand in het teken van replatforming voor E-commerce Scaleups. Maar wat is dat, waarom maak je er je bedrijf toekomst bestendig mee en hoe voer je het uit? Replatforming is het proces waarbij je huidige applicaties vervangt door nieuwe platformen. De meest voorkomende en ingrijpende vorm van replatforming is het vervangen van je webshop. Hierbij ga je van het ene contentmanagementsysteem naar het andere. We spraken Jelle Portegies van Whello, hij begeleidde de webinar ‘Replatforming for Ecommerce Scale-ups’.

Hogeschool Inholland werkt aan ondernemerschap van de toekomst en heeft jouw hulp nodig!

Hogeschool Inholland werkt aan ondernemerschap van de toekomst en heeft jouw hulp nodig!

Vanuit het Business Research Centre (BRC) werkt Hogeschool Inholland aan verbetering van het ondernemen in de toekomst. De hogeschool doet momenteel onderzoek naar ontwikkelingen binnen het economische werkveld in Nederland. Daarbij wordt onderzocht hoe deze ontwikkelingen Nederlandse bedrijven en hun werkwijze beïnvloeden. Voor het onderzoek is het BRC op zoek naar input van ondernemers en daar kun jij bij helpen! Bedrijven als Ziggo, Schiphol en HP gingen je al voor met hun bijdrage. Wil je met jouw bedrijf ook een bijdrage leveren aan dit onderzoek, of heb je vragen of suggesties? Mail dan ‘ik doe mee’ naar Inholland-onderzoeker Ruud Jager (ruud.jager@inholland.nl).

Kotler echte winnaar verkiezingen

Gezelligheid kent geen tijd

De schooldeuren gingen weer open. Een soort bevrijding. Voor ouders, opa’s en oma’s en voor kinderen. Ze haalden het NOS-journaal. Wat vind je het belangrijkste van weer naar school gaan? ‘Gezelligheid’. Niets over juffen, meester, leerstof en thuis? Gezelligheid met elkaar staat voorop. Een bemoedigend gegeven in een toch ingewikkelde samenleving, zonder of met Corona. De Z generatie zal ooit doorgroeien naar X en Y en als gezelligheid het speerpunt is dan worden wij nog het gezelligste land in de wereld. Niks geen somber X en Y.