Groei
Groei
Graag willen we Bert Bos voorstellen. Van topsporter tot één van de eerste bedrijfskundige adviseurs van Nederland. Bos weet als geen ander hoe het is om te groeien en laten groeien. Lees hier meer over Bert en zijn plannen en ambities als voorzitter van de werkgroep Groei, een belangrijk speerpunt van MKB-Amsterdam.
Komend jaar zal Bert zich met zijn medebestuursleden van speerpunt Groei dan ook blijven inzetten om de relevante (wetenschappelijke) kennis rondom de groei, levenscyclus en mind-set van ondernemingen en ondernemers onder mkb’ers in de metropoolregio Amsterdam te verspreiden. Dit doen zij in de vorm van het organiseren van inhoudelijke workshops en webinars, het organiseren van maandelijkse groeiborrels waar leden van MKB-Amsterdam elkaar offline kunnen ontmoeten. Met bijdragen aan het Digitaliseringsoffensief Amsterdam en tot slot met het verder uitbreiden van het ‘product van de maand’, waar ondernemers uit de metropoolregio Amsterdam de kans krijgen hun duurzame, inventieve of juist traditionele product in de spotlight te zetten.
MKB-Amsterdam stimuleert groei bij ondernemers in de regio Amsterdam. Door het organiseren van bijeenkomsten en het aanbieden van specials gericht op waardencreatie, groeifinanciering, personeel en organisatie. MKB-Amsterdam organiseert elke maand de Groeiborrel waar het Product van de maand bekend wordt gemaakt. En MKB Amsterdam biedt samen met Bert een mastercourse aan om je onderneming middels een eigen doorgroeiplan te versterken.
Leden werkgroep Groei
Naast Bert zijn ook andere leden actief bezig met de werkgroep Groei. Waaronder:
Serge de Sousa mede-eigenaar van Whello, Dirk-Jan Weijers partner van MKB Funding Partners en Peter Herrebout van Probaat Onderneem’t.
Dien je vraagstuk in

Doe mee met de workshop online zichtbaarheid!
Acht van de tien consumenten die een aankoop in een webshop of winkel doen oriënteren zich eerst online over hun aankoop. Je bedrijf moet dus goed online zichtbaar zijn. In de workshop van het Digitaliseringsoffensief op maandag 6 maart leer je alle tips en tricks hoe je dat kunt bereiken. Meld je snel aan!

De eerste winnaars digitale Product van de Maand zijn bekend!
Een bijzondere mijlpaal in de titelrace om het Product van de Maand: voor het eerst waren er ook digitale nominaties. Nu wil je vast weten wie er in de prijzen gevallen is … lees snel verder!

Kom naar het Winter Event van de Sociaal Werkkoepel
Ben je op zoek naar nieuwe collega’s voor je bedrijf? Kom naar het Winter Event van Sociaal Werkkoepel op donderdag 16 februari. Op deze bijeenkomst leer je anders te kijken naar potentiële kandidaten, zodat je meer mogelijkheden en impact hebt. Een inclusief bedrijf is een beter bedrijf!

Hoe zorg je dat klanten (online) voor jouw bedrijf kiezen?
Mensen maken de hele dag door keuzes, bewust en onbewust. Jouw potentiële klanten ook! Kom daarom naar de workshop van het Digitaliseringsoffensief en leer hoe jij ervoor kunt zorgen dat ze voor jouw product of dienst kiezen. Tot 6 februari!

En het Product van het Jaar 2022 is geworden…
We gaan er weer een mooi jaar maken. Maar niet zonder nog even terug te blikken op het afgelopen jaar… want de prijs voor het Product van het Jaar 2022 is uitgereikt! Juryvoorzitter Bert Bos over de winnaar: ‘Het gebruik versterkt het gevoel Amsterdammer te zijn. Het is onderdeel van het stadsbeeld en bevordert het imago van Amsterdam.’

UNBEGUN en Henri Willig winnaars Product van de Maand november!
De vakjury prijst de duurzaamheid van de producten van UNBEGUN: ‘De reductie van CO2-uitstoot is manifest!’ Ook de kaas van publieksprijs-winnaar Henri Willig viel in de smaak. Nu is het aan jullie om te stemmen op je favoriete Product van het Jaar. Die maken we bekend op de eerste Groeiborrel van 2023. Tot dan!

Het is zover: de strijd om het Product van het Jaar 2022 gaat van start!
De grote eindstrijd van 2022 barst los: welk product is jouw favoriet van het jaar en verdient volgens jou de publieksprijs Product van het Jaar?

Verkiezing product van de maand is in volle gang!
Wat hebben een optimistische trui, een scheermes van bamboe, een kaasje uit Katwoude, een micro avontuur en een onverwoestbare tas gemeen? Ze zijn alle vijf in de race om de Product van de Maand prijs te winnen! Doe mee en stem op een mooi Amsterdams product! En kom 12 december naar onze Groeiborrel.

Stem op jouw Product van de Maand november!
Stem op jouw favoriete Product van de Maand november! De volgende producten zijn geselecteerd: onverwoestbare tas van UNBEGUN, plasticvrije scheermesjes van Bamboovement, een reis niet ver van huis van Avontuur Dichtbij, biologische Jersey kaasje van Henri Willig en de trui van New Optimist! Breng nu je stem uit!

Onze leden op het digitale podium!
Op de Dag van de Ondernemer staat de veerkracht en het doorzettingsvermogen van de ondernemer centraal. Want de afgelopen drie jaar hebben veel gevraagd van de mkb’er. MKB-Amsterdam stelt daarom vandaag haar social mediakanalen beschikbaar aan haar leden. Met een wekelijks bereik van tienduizenden lezers zijn ze het podium voor filmpjes, verhalen en pitches van onze Amsterdamse mkb ondernemers. Ben je nog geen lid? Meld je gelijk even aan!