Maandagavond zijn tijdens de maandelijkse MKB-Amsterdam Borrel in de Oranjekerk de winnaars van het Product van de Maand februari bekendgemaakt. Met Internationale Vrouwendag in aantocht (8 maart) vinden wij het fantastisch om te melden dat de winnende producten van de hand zijn van vrouwelijke ondernemers. Maar wie zijn die winnaars…? Lees daarvoor snel verder!

Laten we beginnen bij de juryprijs: die is in de wacht gesleept door de prachtige sieraden van gerecycled materiaal, gemaakt door NoWa. Josetta en Joyce, de oprichters van NoWa (dat staat overigens voor No Waste) werken samen met Closing the Loop. Dat is een organisatie die in Afrika oude mobiele telefoons verzamelt om de hoeveelheid elektronisch afval te verkleinen. De grondstoffen uit telefoons zijn ook nog eens bijzonder geschikt om te gebruiken voor sieraden! Wat je dus ook koopt bij NoWa: het is veel meer dan alleen een mooie ketting of armband. Je draagt ook bij aan een betere, schonere planeet.

Niets dan lof sprak uit de woorden van juryvoorzitter Bert Bos. Hij noemt het idee achter NoWa ‘een sprookje dat realiteit is geworden’. Hij noemt het werk van Josetta en Joyce verder een “potent idee voor een product, dat rijp is om ook internationaal uit te rollen. Het is Amsterdams gogme ten top”, zo benoemt hij in zijn juryrapport. “Hulde voor de founders van NoWa.”

En zorgt de uitslag van de publieksprijs nog voor verrassingen?

Een week of twee geleden meldden we het al via onze kanalen: het aantal stemmen op het tropische cacaofruitsap van Kumasi schoot nog net niet door het dak! Is de concurrentie op tijd wakker geworden? Hoewel een aantal producten flink zijn ingelopen op Kumasi qua aantal stemmen, is het niet gelukt het cacaofruitsap voorbij te streven. Bij deze feliciteren we Kumasi dus ook van harte met de publieksprijs. Proficiat!

Net als NoWa heeft ook Kumasi een geweldig, duurzaam en sociaal verantwoord product. Het sap uit het vruchtvlees van de cacaoboon, dat normaal wordt weggegooid, wordt door Kumasi gebruikt om heerlijke tropische frisdrankjes van te maken. Dat zorgt niet alleen voor minder verspilling, maar ook nog eens voor extra inkomen voor Ghanese en Ivoriaanse cacaoboeren. Dubbele winst dus! Of driedubbel eigenlijk, als je de publieksprijs meetelt.

We schieten gelijk weer uit de startblokken…

We zijn natuurlijk ontzettend blij voor de winnaars van februari, maar we kijken stiekem ook alweer vooruit. De genomineerden van het (digitale) Product van de Maand maart staan namelijk alweer te trappelen voor de nieuwe titelstrijd die losbarst. Houd onze kanalen goed in de gaten en help ook deze maand jouw favoriet weer naar de winst.

Met het ‘Product van de Maand’ wil MKB-Amsterdam ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...