Groei

Groei

Graag willen we Bert Bos voorstellen. Van topsporter tot één van de eerste bedrijfskundige adviseurs van Nederland. Bos weet als geen ander hoe het is om te groeien en laten groeien. Lees hier meer over Bert en zijn plannen en ambities als voorzitter van de werkgroep Groei, een belangrijk speerpunt van MKB-Amsterdam.

Komend jaar zal Bert zich met zijn medebestuursleden van speerpunt Groei dan ook blijven inzetten om de relevante (wetenschappelijke) kennis rondom de groei, levenscyclus en mind-set van ondernemingen en ondernemers onder mkb’ers in de metropoolregio Amsterdam te verspreiden. Dit doen zij in de vorm van het organiseren van inhoudelijke workshops en webinars, het organiseren van maandelijkse groeiborrels waar leden van MKB-Amsterdam elkaar offline kunnen ontmoeten. Met bijdragen aan het Digitaliseringsoffensief Amsterdam en tot slot met het verder uitbreiden van het ‘product van de maand’, waar ondernemers uit de metropoolregio Amsterdam de kans krijgen hun duurzame, inventieve of juist traditionele product in de spotlight te zetten.

MKB-Amsterdam stimuleert groei bij ondernemers in de regio Amsterdam. Door het organiseren van bijeenkomsten en het aanbieden van specials gericht op waardencreatie, groeifinanciering, personeel en organisatie. MKB-Amsterdam organiseert elke maand de Groeiborrel waar het Product van de maand bekend wordt gemaakt. En MKB Amsterdam biedt samen met Bert een mastercourse aan om je onderneming middels een eigen doorgroeiplan te versterken.

Leden werkgroep Groei
Naast Bert zijn ook andere leden actief bezig met de werkgroep Groei. Waaronder: 
Serge de Sousa mede-eigenaar van Whello, Dirk-Jan Weijers partner van MKB Funding Partners en Peter Herrebout van Probaat Onderneem’t.

Dien je vraagstuk in

Maak verruimde terrassen waar mogelijk permanent!

Maak verruimde terrassen waar mogelijk permanent!

Mogen de uitgebreide coronaterrassen wel of niet permanent blijven staan? Erik Schmit, raadslid D66: ‘Op sommige plekken in de stad kunnen de verruimde terrassen volgens de huidige regels blijven bestaan. Het is goed dat ondernemers hier pro-actief geïnformeerd worden om tijdig een vergunning aan te vragen.”

Nieuwe horecaregels in de maak

Nieuwe horecaregels in de maak

De huidige regels voor horecabedrijven voldoen niet meer, volgens de gemeente. De nieuwe regels, vastgelegd in Stedelijk Beleidskader Horeca en Terrassen, moeten duidelijk zijn voor gemeente, ondernemers en bewoners. Al vanaf april 2022 geven ondernemers en inwoners hun mening over het voorstel. Er zijn al zo’n 300 reacties binnengekomen.

‘Online marketing is belangrijk’

‘Online marketing is belangrijk’

In het afgelopen jaar is het gebruik van online marketing flink gestegen. Zo is er in 2021 maar liefst 34 procent meer aan digitale reclame besteed ten opzichte van het jaar ervoor. Ook bij marketingbedrijf Whello merken ze dat. Tip van mede-oprichter Serge de Sousa: ‘Kijk waar je doelgroep online zit en sluit daarop aan.’

Geef horecaondernemers de ruimte om te ondernemen!

Geef horecaondernemers de ruimte om te ondernemen!

Tijdens de coronacrisis hebben Amsterdamse horeca ondernemers de mogelijkheid gekregen hun terrassen uit te bereiden. De gemeenteraad heeft aangegeven deze uitbreiding – waar mogelijk – permanent te maken. KHN en MKB-Amsterdam staan hier achter: ‘Terrassen leveren een belangrijke bijdrage aan het gevoel van veiligheid en netheid in de stad’.

Saru Soda kookt op zonne-energie

Saru Soda kookt op zonne-energie

Een stichting met een sterke duurzaamheidsvisie als pandeigenaar. Dat wens je elke ondernemer toe die veel energie verbruikt bij zijn productie. Saru Soda, producent van biologische siropen in Amsterdam Noord, brouwt en bottelt haar producten in het duurzame Xpositron gebouw. Het dak ligt sinds 2008 vol zonnepanelen. Limonadeprofessor Sjoerd Spoelstra heeft weinig last van hogere energiekosten.