In het afgelopen jaar is het gebruik van online marketing flink gestegen. Zo is er in 2021 maar liefst 34 procent meer aan digitale reclame besteed ten opzichte van het jaar ervoor, zo stelt Adformatie. Ook bij Amsterdams marketingbureau Whello merken ze dat. Wij spraken mede-oprichter Serge de Sousa.

Volgens De Sousa is de markt voor online marketing in de afgelopen jaren een stuk volwassener geworden. ‘’Ieder bedrijf is er tegenwoordig mee bezig. Er is geen bedrijf dat online marketing nog als bijzaak ziet. Het is echt heel belangrijk geworden. Dat is voornamelijk zo gegroeid in de coronaperiode, waarin het leven zich grotendeels online ging afspelen.’’

Daarbij komt ook kijken dat in het aanbod van online marketing de concurrentie behoorlijk is toegenomen. ‘’Er zijn veel meer marketingbureaus dan een paar jaar geleden en er wordt bovendien veel meer geld uitgegeven aan digitale marketing dan voorheen.’’ Als marketingbureau is het dus zaak dat je de kwaliteit van je diensten hoog houdt. 

De Sousa: ‘’Goede online marketing gaat tegenwoordig verder dan goede technieken in bijvoorbeeld Google Ads. Je moet kijken naar het complete plaatje.’’ Hij verwijst daarbij naar het gebruik van verschillende mediaformats zoals video’s en grafisch materiaal. ‘’Pas als je verhaal goed is en je dit goed kunt overbrengen, dan gaan je campagnes aanslaan.’’

Groei met (drie-)dubbele cijfers

Bij Whello lukt dat goed: zo groeit het bedrijf de afgelopen zes jaar met dubbele tot zelfs driedubbele cijfers. Waar komt dat succes vandaan? De Sousa: ‘’We beginnen altijd met een gratis sessie om de kansen van een klant te bekijken. Wie willen ze bereiken? Wat wil die doelgroep en hoe gaan we die doelgroep overtuigen? Dat zoeken we uit en vertalen we vervolgens naar een campagne. Daarmee kunnen we elke mkb’er helpen.’’

Zo hielp Whello ook de parkeerapp VICKY met een eerste investeringsdeck. Inmiddels is VICKY al meerdere investeringsrondes verder waar miljoenen mee gemoeid zijn. ‘’Dat komt allemaal door een goede online strategie’’, aldus De Sousa. Een waar succesverhaal dus!

Voor ondernemers die nog niet bezig zijn met online marketing heeft De Sousa een advies: ‘’Kijk naar waar je doelgroep zit. Sowieso spenderen je potentiële klanten een groot deel van de tijd op hun mobiele telefoon. Als ze iets zoeken pakken ze hun mobiel erbij. Als jij daarop vervolgens niet te vinden bent is dat simpelweg een gemiste kans.’’

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...