Robot Playground voor Kids van RobotWise won afgelopen juni het ‘Product van de Maand’. Het is een sociaal educatief lesprogramma voor alle leeftijden, van basisschool tot en aan de universiteit. Zo wordt vanaf zeer jonge leeftijd interesse gewekt voor technologie en de wisselwerking met het functioneren van de mens. De focus ligt hierbij op de ontwikkeling van sociale, cognitieve vaardigheden. Ook volwassenen vinden inspiratie in de ontmoeting met de robots tijdens teambuilding events en bedrijfstrainingen, ‘Robot Playground voor Professionals’. We interviewen Tamar Neter, eigenaar en oprichter: “Naast een aantal start-up nominaties en een award in de wacht te hebben gesleept, was dit onze eerste MKB prijs. Voor ons een hele mooie volgende stap van start- up naar MKB. Het is een waardevolle erkenning in een turbulente periode, wat ons een extra boost heeft gegeven om door te blijven ontwikkelen.”

Waar staan jullie nu?
Neter: “Sinds maart 2020 zijn al onze activiteiten gecanceld en moesten we omdenken. We hebben strategische keuzes gemaakt, waaronder het aanvragen van subsidies voor scholen op basis van no-cure-no-pay. Wat heeft geresulteerd in het ophalen van € 900.000,- voor het onderwijs om te besteden aan onze lesprogramma’s, het opleiden van docententeams en de aanschaf van robots in 2021 voor de scholen. Verder hebben we het ‘Innovatiefonds Zorg en Welzijn Amstelveen’ aangeschreven en toegekend gekregen. We gaan hiermee professionals in de jeugdhulp in 2021 opleiden om educatieve robots in te zetten binnen hun bestaande therapieën. Ook starten we komend jaar met een uniek RobotWise Teamontwikkeling Programma voor organisaties en bedrijven. Na een bewogen jaar is het onze uitdaging om het RobotWise team uit te breiden met gekwalificeerde trainers en klaar te zijn voor alle mooie trajecten in 2021.”

“De missie van RobotWise is mensen te inspireren om de snel veranderende maatschappij te omarmen, waar technologie een sleutelrol speelt. We laten mensen ervaren hoe ze hun eigen vaardigheden kunnen ontdekken door samen te werken met robots. Onze visie is dat we zowel het onderwijs, jeugdhulp en bedrijfsleven helpen in deze transitie. RobotWise zet zich in voor talentontwikkeling met behulp van sociale, educatieve robots. Waardoor iedereen klaargestoomd wordt voor de toekomst en de tech & non-tech wereld dichter bij elkaar komt! Op dit moment zijn we ons e-learning/gamification platform aan het ontwikkelen, zodat iedereen toegang kan hebben tot onze programma’s. In de toekomst willen we graag samenwerken met partners, zodat zij ook onze les- en trainingsprogramma’s kunnen uitvoeren. Onze ambitie is om naast Nederland, ook internationaal onze diensten uit te rollen.”

Waarom zouden jullie Product van het Jaar prijs moeten winnen?
Tamar Neter: “De Robot Playground voor Kids van RobotWise geeft ieder kind de kans om zijn eigen talenten te ontdekken en spelenderwijs te laten groeien met behulp van sociale, educatieve robots! Wij zijn de eerste ter wereld die technische vaardigheden en soft skills door middel van robots samenbrengt. RobotWise neemt bij iedereen de angst voor technologie weg, door het kind in je naar boven te halen en je talenten te ontdekken.

Publieksprijs 2020: Top 25 genomineerden met de meeste publieksstemmen!
Alle top drie genomineerden van de Product van de Maand verkiezing maken kans om de publieksprijs te winnen. Hoe? Door in de maand december de meeste publieksstemmen te vergaren via een poll. Op onze website staat een overzicht met alle top 25 producten en daarmee kun je vrienden, familie en zakelijke relaties attenderen om op een product te stemmen.

Wil je stemmen op de Robot Playground voor Kids van Robotwise? Dat kan hier.

De uitreiking vindt plaats op onze Nieuwjaarsborrel op donderdag 14 januari. Wij wachten uiteraard nog even af wat de Coronamaatregelen op dat moment zijn. Op vrijdag 15 januari mag de winnaar van Product van het Jaar op de gong slaan van de AEX beurs in Amsterdam.

 

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Digitaliseringsoffensief voor het mkb officieel van start

Digitaliseringsoffensief voor het mkb officieel van start

Wethouder Victor Everhardt: ”Digitalisering helpt je om te groeien, door je afzetmarkt te vergroten of je dienstverlening toegankelijker maken.” Wil je dit ook? Meld je gratis aan: www.Digitaliseringsoffensief.nl. 

Openingstijden vrijgeven

Openingstijden vrijgeven

Het is goed nieuws dat de 1,5 meter-regel wordt losgelaten, vindt MKB-Amsterdam. Maar nu mogen de openingstijden ook wel weer vrijgegeven worden. “Niet alleen om de horeca te redden, maar ook om te voorkomen dat huisfeestjes worden gestimuleerd.”

Wat nou als iedere peuk vijf cent waard zou zijn?

Wat nou als iedere peuk vijf cent waard zou zijn?

Gisteren vond weer een geslaagde Groeiborrel plaats in de ArenA. Daar werd ook de winnaar van het Product van de Maand bekendgemaakt. Het Peukenplan van Peukenzee is de winnaar van zowel de vakjury als de publieksprijs.

Mensen van werk naar werk helpen

Mensen van werk naar werk helpen

Minister Koolmees bezocht het regionaal mobiliteitsteam van de arbeidsmarktregio Groot-Amsterdam. Het mobiliteitsteam helpt jou als werkgever bij het vinden van een nieuwe baan voor je medewerkers.

‘Banken, neem contant geld serieus’

‘Banken, neem contant geld serieus’

Veel ondernemers missen een servicepunt in hun buurt waar het mogelijk is om (klein)geld op te nemen of af te storten. MKB-Amsterdam roept banken op om te faciliteren dat ondernemers van hun service gebruik kunnen maken.