De Bitterbal van Royal Goose Company won afgelopen september het Product van de Maand. We interviewen Jan-Tjerk Schuurmans, eigenaar en oprichter. Wat heeft hij sinds het winnen met de ganzenbitterbal tot nu toe bereikt? Eerst nog even over het product: de ganzenbitterbal is duurzaam. Het ontlast Schiphol en vooral de boeren in Nederland. De ganzen op Schiphol zijn een risico voor de vluchtveiligheid. En op de akkers brengen de ganzen veel schade aan. Afgeschoten ganzen kunnen afgevoerd worden en verdelgd. Maar bij Royal Good Company krijgt de gans een positie in de voedselketen. Met een eigen karakteristieke smaak.

Jan-Tjerk Schuurmans: “Het leuke is dat wij na het winnen van het ‘Product van de Maand’ zijn benaderd door 4Days International. Om samen met hen te onderzoeken of we ons product (en) kunnen exporteren naar het buitenland. Verder zijn we bezig met het verkrijgbaar maken van onze producten bij De Kweker Amsterdam (inmiddels onderdeel van Sligro), Van Meel Wild en gevogelte en de Lindenhoff. Leuk nieuws: binnenkort zijn we ook verkrijgbaar via een nieuw online groothandel: FOODL. Uiteraard kunnen mensen ook via onze eigen website online bestellen. We hebben al een redelijk klantenbestand opgebouwd van mooie restaurants en restaurantketens waar onze producten op de menukaart staan. We hebben intussen voldoende voorraad geproduceerd om onze klanten te kunnen bedienen als de horeca weer opengaat.”

“De komende tijd zit onze uitdaging in het vergroten van de afzet, naar meer horeca afnemers. Stapsgewijs zijn we bezig om meer groothandels, restaurants, cateringbedrijven en cafés te overtuigen om onze heerlijke (vol met de beste ingrediënten) producten op te nemen in hun assortiment.  Daarnaast zien wij veel kansen over de grens zoals Duitsland Frankrijk en België waar het product gans in hoger aanzien staat dan in Nederland.”

Missie

“Onze missie is: productie van unieke, smaakvolle, verfijnde en kwalitatief hoogwaardige producten van ganzenvlees. Deze producten willen we in de toekomst toegankelijk maken voor een breed publiek. Door verkoop rechtstreeks en via distributeurs exclusief aan de horeca.”

  • Onze producten dragen bij aan een duurzame, circulaire oplossing voor het ganzenoverlast probleem.
  • Minder verspilling van prachtig Hollands wild,
  • Door de productie van toegankelijke ganzenproducten, creëren wij juist waarde.

“Wij richten ons op het hogere en trendy segment binnen de horeca. Onze producten worden bij ruim zestig restaurants geserveerd zoals: De Echoput in Apeldoorn, Noorderlicht Amsterdam, Spaarne 66 Haarlem, Strandpaviljoen 5 Zandvoort,  Hotel restaurant Karel V te Utrecht, v/d Valk Emmeloord en Tilburg, Restaurant Colette, Kasteel Kerckenbos.”

Toekomstplannen
“In 2021 willen wij gaan investeren in onze productverpakkingen. Onze dozen en verpakking tussen de producten voorzien van een eigen design om onze visuele merkidentiteit te verbeteren. Een betere herkenbaarheid, meer verleiding en groter onderscheid t.a.v onze concurrentie. Belangrijk is dat ons duurzame verhaal (storytelling) van de Royal Goose Company hierin wordt doorgetrokken. Hiermee kunnen we ons verhaal elke keer weer aan onze klanten vertellen en onze handwaarde van onze producten verhogen. Dit is zowel online als in de schappen van de groothandels heel belangrijk. We kijken hierbij naar duurzame oplossingen voor onze productverpakkingen die aansluiten bij ons merk.”

En tot slot: waarom zouden jullie Product van het Jaar prijs moeten winnen? Schuurmans: “Het is een eerlijk, heerlijk, duurzaam en echt Nederlands product wat helemaal past in de huidige tijdsgeest.”

“Pssst ….. het is geen gerucht de lekkerste bitterbal komt uit de lucht!”

Publieksprijs 2020: Top 25 genomineerden met de meeste publieksstemmen!
Alle top drie genomineerden van de Product van de Maand verkiezing maken kans om de publieksprijs te winnen. Hoe? Door in de maand december de meeste publieksstemmen te vergaren via een poll. Op onze website staat een overzicht met alle top 25 producten en daarmee kun je vrienden, familie en zakelijke relaties attenderen om op een product te stemmen.

Wil je stemmen op de ganzen bitterbal? Dat kan hier.

De uitreiking vindt plaats op onze Nieuwjaarsborrel op donderdag 14 januari. Wij wachten uiteraard nog even af wat de Coronamaatregelen op dat moment zijn. Op vrijdag 15 januari mag de winnaar van Product van het Jaar op de gong slaan van de AEX beurs in Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...