Deze ganzen bitterbal wordt verkocht aan de horeca groothandel en aan restaurants. Er is ook al belangstelling uit het buitenland.
Duurzaam voor mens en milieu De gedachte achter het productidee is heel duurzaam. Schiphol en vooral de boeren in Nederland te ontlasten. De ganzen op Schiphol zijn een risico voor de vluchtveiligheid. En op de akkers brengen de ganzen veel schade aan. Afgeschoten ganzen kunnen afgevoerd worden en verdelgd. Maar bij Royal Good Company krijgt de gans een positie in de voedselketen. Met een eigen karakteristieke smaak.
Waardecreatie voor (groot) Amsterdam Dat zo n initiatief ontstaat in de Regio Amsterdam bevordert het imago van een duurzame regio, dat heeft een internationale uitstraling.
Vakmanschap Iedere stap vanaf het afschieten tot het maken van de bal vraag grote precisie. In de receptuur is de smaakbalans een uitdaging. De sterke en eigen ganzensmaak te laten doorwerken. Niet te veel en niet te weinig.
Creativiteit Het product speelt maximaal in op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Daarvoor zijn ze onder ander bedoeld. Daar speelt Royal Good Company goed op in. En de menukaart wordt verrijkt.