Dwayne van der Klugt is partner bij KplusV, de organisatie die onlangs de belangrijke taak had om bedrijven te nomineren voor de titelstrijd om het ‘Digitaal Product van de Maand’. Met Dwayne werpen we een blik op de nominaties en wat zij voor ondernemers kunnen betekenen. Ook maken we de balans op nu het Digitaliseringsoffensief langzaam om z’n einde loopt: wat is er allemaal al bereikt in het digitaliseren van het mkb en wat kunnen ondernemers de komende tijd nog verwachten?

KplusV zet zich op de breedst denkbare wijze in voor een duurzaam, toekomstbestendig ondernemersklimaat. Daar hoort ook de digitalisering van bedrijven bij. Zo zet KplusV zich onder meer met het project Ready to Scale al sinds 2013 in om startups en scale-ups die digitale producten of diensten aanbieden te helpen groeien. Die startups en scale-ups kunnen op hun beurt mkb’ers weer verder op weg helpen met hun onderneming. 

Die gedachte is ook leidend geweest bij het selecteren van de nominaties voor deze maand. Dwayne: “Wij hebben producten genomineerd waarmee ondernemers uit Amsterdam direct digitale stappen kunnen zetten. Dus toegankelijk, bruikbaar en relevant voor het mkb.” 

Deze voorwaarden vond Dwayne in twee titelkanshebbers: Explainer Video Agency, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het maken van video’s waarin bijvoorbeeld een product of dienst wordt gedemonstreerd, en GetEase, een platform waarop freelancers hun diensten kunnen aanbieden. “Beide kanshebbers zorgen voor digitale contactmomenten met klanten”, legt Dwayne uit. “Explainer Video Agency maakt het creëren van goede digitale content eenvoudiger, waardoor klanten sneller begrijpen waar jij als ondernemer van meerwaarde kunt zijn.” Ook GetEase draagt volgens hem bij om je onderneming een digitale impuls te geven: “Het platform zorgt ervoor dat freelancers op een volledig digitale manier hun bedrijf kunnen inrichten, zodat klantcontact soepeler verloopt. Beide bedrijven maken het dus mogelijk om meer klanten te vinden en dus meer omzet te genereren.”

Het Digitaliseringsoffensief

Dan is er ook het Digitaliseringsoffensief, een project waarmee mkb’ers op weg worden geholpen met de digitalisering van hun bedrijf. Een grote voorwaarde om ervoor te zorgen dat jouw onderneming ook in de toekomst volop mee kan doen, ook al is het niet altijd even makkelijk om daarin de eerste stappen te zetten, weet Dwayne. “Je zou misschien zeggen dat je niet meer om digitalisering heen kunt, maar toch blijft het soms lastig om als ondernemer stil te staan bij wat dit voor jouw bedrijf betekent. Dat bewustzijn heeft het Digitaliseringsoffensief bij veel ondernemers weten te creëren.” 

Het Digitaliseringsoffensief duurt nog tot het einde van dit jaar, en tot die tijd is er nog volop gelegenheid voor mkb’ers om met de digitalisering van hun bedrijf aan de slag te gaan! Zo zijn er nog vele workshops te volgen, waaronder de razend populaire workshop ‘Zakelijk Profiteren van ChatGPT’ op maandag 4 september in de Amsterdamse Oranjekerk. Er zijn een aantal extra plekken beschikbaar maar ook die gaan hard, dus zorg dat je er snel bij bent! En lukt dat niet? Dan zijn er ook nog genoeg andere opties, zoals een workshop over het vergroten van je digitale veiligheid. “Houd de website in de gaten en schrijf je in!”, besluit Dwayne.    

Met het ‘Digitaal Product van de Maand’ wil het Digitaliseringsoffensief mkb-ondernemers inspireren en stimuleren in de digitale ontwikkeling. 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...