Kalfire, leverancier en producent van haarden en kachels, heeft dit jaar ondanks de coronacrisis een topomzet gedraaid. Next generation strategiebureau Stay Future Proof heeft het bedrijf aan een nieuwe bedrijfsstrategie geholpen en die werpt haar vruchten af. Kalfire verwacht aankomend jaar zelfs een omzetstijging van maar liefst 25 procent door de nieuwe strategie, die gericht is op duurzaamheid en innovatie. 

Beijko van Melick nam in 2010 Kalfire over van zijn ouders. Na de overname wilde hij zich meer richten op innovatie, techniek en design. Om dit naar de praktijk te vertalen werd de hulp van Stay Future Proof ingeroepen. Van Melick: ‘’Stay Future Proof leerde ons om samen met alle medewerkers te werken aan vernieuwing. We realiseerden tijdens onze sessies dat Kalfire, net als de haard in huis, staat voor verbinding. Van oudsher roept een houtvuur op tot aandacht hebben voor elkaar. Wij willen dat ook, maar dan wel volgens de eisen van deze tijd.’’

Als resultaat daarvan werd de hologramhaard van Kalfire ontwikkeld. Die is duurzaam in energieverbruik maar brengt wel de gezelligheid van een traditionele haard in huis. Dat werd een succes: de haard heeft al vier prijzen in de wacht gesleept, en een nominatie voor een vijfde award.

Waarde creëren voor de toekomst

Volgens Stay Future proof, partner van MKB-Amsterdam, sluit het innovatieproces van Kalfire goed aan bij hun eigen ambities: ervoor zorgen dat je bij het runnen van een bedrijf waarde creëert voor de toekomst. ‘’Als je ook de sfeer en aanpak van een familiebedrijf wilt handhaven terwijl je groeit en innoveert is het belangrijk om iedereen binnen het bedrijf te verbinden en onderdeel te maken van het proces”, stelt oprichter van Stay Future Proof Eefje Jonker. Daarom ontwikkelde het strategiebureau een roadmap zodat het voor alle Kalfire-medewerkers helder is wat er moet gebeuren om daaraan invulling te geven. Het resultaat mag er zijn: de nieuwe strategie van Kalfire zorgt voor een bijzonder succesvolle bedrijfsvoering.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan!

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan!

De verkiezingen op 16 maart zijn dichterbij dan je denkt. En ook voor jou als ondernemer wellicht belangrijker dan je denkt! Komt er een gemeentebestuur dat niet alleen aandacht heeft voor bewoners maar ook voor ondernemers? Volg via MKB-Amsterdam de belangrijkste ontwikkelingen!

‘Elke besparing is welkom’

‘Elke besparing is welkom’

De invoering van de reclamebelasting wordt twee maanden uitgesteld. Bart Drenth: ‘Ondernemers hebben het moeilijk en elke besparing is welkom. Ook als die maar over twee maanden gaat. En in maart zijn er weer nieuwe verkiezingen.’

MKB TV over reclamebelasting: Wat vindt de lokale politiek ervan?

MKB TV over reclamebelasting: Wat vindt de lokale politiek ervan?

Hoe denken ze in de Stopera over de herinvoering van de reclamebelasting? Met onder andere Rutger Groot Wassink van GroenLinks, Elise Moeskops van D66 en Claire Martens van de VVD. Uitstel of afstel? Dat zie je in de nieuwe aflevering van MKB TV!

VVD blijft inzetten op afstel reclamebelasting

VVD blijft inzetten op afstel reclamebelasting

De Amsterdamse VVD-lijsttrekker Claire Martens ziet in het uitstel van de invoering van de reclamebelasting slechts een eerste stap. ‘We zijn principieel tegen reclamebelasting, ook buiten de lockdown.’

Hoe zet je social media in voor je bedrijf?

Hoe zet je social media in voor je bedrijf?

Wil je meer bekendheid van je bedrijf of in contact komen met je doelgroep, je merk versterken, meer bezoekers op je website en/of je online sales boosten? Als je daar alle ins en outs van wilt weten, meld je dan nu gratis aan voor de workshop!

Komt van uitstel afstel?

Komt van uitstel afstel?

De door veel ondernemers verfoeide reclamebelasting wordt twee maanden uitgesteld. Dit maakte wethouder Everhardt vanmiddag bekend. Voorzitter Bart Drenth is hier blij mee. “In maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. En hopelijk komt van uitstel, afstel”.