Echte kwaliteit wordt geboren uit het huwelijk van liefde en vakmanschap”, dat is het motto van Martinez Chocolade uit Amstelveen. De liefde voor vakmanschap heeft het bedrijf inmiddels ook al lang bewezen. Het familiebedrijf van oprichter Wim Stam maakt en verkoopt al drie generaties haar in huis gemaakte ambachtelijke chocoladeproducten in Amstelveen en Amsterdam. Wie kent de vestiging van Martinez aan de Rembrandtweg niet? Een waar chocoladeparadijs voor de Amstelveners, dat ook model staat voor de diverse franchisewinkels in het land.

Duurzaamheid en ambachtelijkheid

De fabriek van Martinez Chocolade aan de Zanderij is één van de modernste productiebedrijven van zijn soort in Europa. Naast de produktie met moderne technologie maken de 60 werknemers ook nog steeds met de hand de ambachtelijke chocoladeproducten, met liefde en vakmanschap. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel van het bedrijf. Zo wordt een energie-management systeem ingezet om constant warmte tijdens het productieproces te hergebruiken. En het bedrijf heeft ook de bewuste keuze gemaakt voor de inkoop van duurzaam geteelde cacao, alle gebruikte chocolade is Rainforest Alliance gecertificeerd. En wat er het meest toe doet, mensen houden van Martinez: ‘de kwaliteit is uitmuntend, de keuze ruim, maar de prijzen redelijk!’

Vind je dat Martinez Chocola de publieksprijs behoort te winnen, stem dan via deze poll. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de volgende Groeiborrel op maandag 4 juli in de Oranjekerk te Amsterdam.

Met het ‘Product van de Maand’ wil MKB-Amsterdam ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Jerry van Schaik

Jerry van Schaik

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...