Date:

Time:

Organizer

Stichting De Omslag i.s.m MKB Amsterdam

Het nuttige met het aangename combineren in een sfeervolle ambiance. Je bent meer dan welkom!

Altijd al eens kennis willen maken met paar mooie sociale ondernemingen in Amsterdam? Geïnspireerd worden hoe je jouw social return verplichting in kunt vullen? Meld je dan aan voor deze unieke rondleiding met aansluitend een netwerkborrel om onder het genot van een hapje en drankje met elkaar kennis te maken en verder te praten over ‘samen nog meer impact maken’.

Stichting De Omslag organiseert i.s.m. MKB Amsterdam een rondleiding langs twee Amsterdamse sociale ondernemingen, gevestigd in De Hallen in Amsterdam West, in het kader van het Europese project Buy WISELY.

Op donderdag 23 mei krijg je letterlijk een uniek ‘kijkje in de keuken’ bij Recycle en Beeldend Gesproken. Je leert meer over hun producten en diensten en uiteraard vertellen de organisaties zelf ook op welke wijze zij impact maken.

RECYCLEeen bijzondere fietsenwinkel in Amsterdam waar je fietsen vindt met een verhaal. Zij verkopen gerecyclede fietsen en producten van oude fietsonderdelen maar ook nieuwe fietsen van duurzame merken. Met aandacht en vakmanschap repareren ze oude fietsen, van kleine ongemakken tot groot onderhoud. Bij Recycle vinden mensen met een psychische kwetsbaarheid de weg terug naar werk. Begeleid door gepassioneerde fietstechnici worden zij begeleid tot (zelfstandig) fietsenmaker. Recycle is een erkend leerwerkbedrijf Naast de locatie in De Hallen vind je Recycle ook op diverse plekken in Amsterdam.

KUNSTUITLEEN BEELDEND GESPROKEN heeft uitsluitend kunst van professionele kunstenaars met een psychiatrische kwetsbaarheid. De collectie omvat circa 2.000 kunstwerken van 126 kunstenaars uit het hele land. Er komt voortdurend nieuw werk binnen. Beeldend Gesproken neemt hun kunstwerken in consignatie en verhuurt en verkoopt deze werken aan particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Bij Galerie en Kunstuitleen Beeldend Gesproken kan je zelf werk uitzoeken of vragen om een vrijblijvend voorstel. Iets wat past bij jouw bedrijf, pand en budget.

Met deze kunst toon je maatschappelijke betrokkenheid op een bijzondere manier. Transport en inrichten behoort tot de service en indien nodig kunnen ophangsystemen gemonteerd worden. Ook voor unieke relatiegeschenken en cadeaubonnen kan je terecht. De prachtige galerieruimte is te huur voor vergaderingen, workshops concerten, voorstellingen, feesten, etc.

Er zullen daarnaast nog andere sociale ondernemers aanwezig zijn om jouw vragen over ‘sociaal ondernemen’ te beantwoorden.

VERLOTING: Tevens worden er enkele sociale prijzen verloot onder de aanwezigen! Voor reguliere bedrijven die door middel van sociaal inkopen impact willen maken. Neem dus jouw visitekaartjes mee!

We sluiten af met een hapje en drankje tijdens de netwerkborrel bij kunstgalerie Beeldend Gesproken. De hapjes worden geserveerd door een sociale onderneming.

Wij stellen dan ook graag Restaurant Freud aan je voor!  De speelse en veelzijdige gerechten zijn geïnspireerd door de Mediterrane keuken en de kruidige smaken uit het Midden-Oosten. Naast hun locatie op de Spaarndammerstraat bezorgt Restaurant Freud ook lunch gerechten.  Het team verzorgt met trots de catering voor de lunch of borrel.

Restaurant Freud begeleidt mannen en vrouwen met een psychische kwetsbaarheid. Wekelijks helpen zij 70 mensen weer in hun ritme te komen en hun eigen weg terug naar werk te vinden en is daarnaast een erkend leerwerk-bedrijf.

Wil je weten wat al deze sociale ondernemingen te bieden hebben? Meld je dan snel aan voor deze unieke rondleiding langs sociale ondernemingen waarbij wij afsluiten met een gezellige netwerkborrel! De fotografie is in handen van Ria Scheeuwe.

Programma Buy Wisely

16.30 uur start rondleiding 1

17.15 uur start rondleiding 2

18.00 uur  netwerkborrel met een hapje & drankje en verloting van sociale prijzen