Het is zover: eindelijk zijn de winnaars van het Product van het Jaar 2021 bekend! Gisteravond werd tijdens de Groeiborrel van MKB-Amsterdam bekendgemaakt welke ondernemers met de prijs naar huis gingen. Na beraad van de vakjury is de spijkerbroek van Amsterdenim de grote winnaar van de vakjuryprijs. Ook was er een publieksprijs: op basis van ruim 1000 stemmen is het anti-peukenprogramma door jullie gekozen tot favoriet van 2021. Winnaars, van harte gefeliciteerd!

De naam Amsterdenim zegt misschien al genoeg: daar komen ons mooie Amsterdam en denim samen. Volgens het jeansmerk staan die twee elementen voor vrijheid. Niet alleen de pasvorm van hun jeans is uniek, ook de aandacht voor details is bijzonder. Zo verwerkt het merk de drie andreaskruizen uit het wapen van Amsterdam in de knopen van je Amsterdenim spijkerbroek en vind je, als je goed kijkt, nog veel meer details die je aan Amsterdam doen denken.

Hulde

Over Amsterdenim zegt onze vakjury: ”Amsterdenim heeft van een simpele spijkerbroek een echt Amsterdams product gemaakt. Amsterdammers kunnen het gebruiken door het dragen maken ze continue promotie voor hun stad. Voor binnenlandse- en buitenlandse toeristen is het een mooi, bruikbaar souvenir om het Amsterdamse gevoel vast te houden in hun eigen stad of streek. Daarmee maken ze wereldwijd promotie voor onze prachtige stad. Amsterdenim is Amsterdam. Hulde voor dit creatieve product-idee en het team in het atelier in Amsterdam Noord.”

Peukenzee

”Wat nou als iedere peuk vijf cent waard zou zijn?”, vroegen Mathew en Edu, de initiatiefnemers achter Peukenzee zich af. ”Dan konden we van hier tot aan de supermarkt het geld voor onze boodschappen bij elkaar rapen.” Om te voorkomen dat een sigarettenfilter na het roken op de grond belandt hebben de mannen allerlei oplossingen bedacht. Eén daarvan is de zak-asbak. In dat buisje van gerecycled plastic kun je op een feestje of onderweg je peuk bewaren.

Peukenzee helpt verschillende bedrijven, waaronder evenementorganisatoren en zorgt ervoor dat mensen zich ervan bewust worden dat een sigaret op de grond gooien niet normaal is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is zo’n peuk echt ontzettend slecht voor het milieu. Peukenzee zet zich dus op een prachtige manier in om het milieu te beschermen: een terechte winnaar wat ons betreft dus!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Hoe kan Google Analytics helpen om jouw groei- of bedrijfsdoelen te behalen? Daar kom je achter tijdens de gratis workshop van het Digitaliseringsoffensief. Schrijf je snel in voor de gratis workshop op 12 december! Blijf je daarna ook gezellig voor de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel van het jaar?

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

Signalen uit de markt laten dit najaar al uitschieters naar 15 procent huurindexatie zien. Bij een explosief stijgende huur bovenop de energierekening betalen ondernemers dus dubbel de rekening. Ondernemer Iresh Soekhoe: ‘Ik merk dat het veel vergt van de gezondheid van ondernemers om continue in een overlevingsstand te staan. Zowel bij de overheid als bij vastgoedeigenaren is men zich niet bewust wat dat doet met kleine ondernemers.’

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Ooit over nagedacht om met jouw bedrijf op TikTok te gaan? Als je het aan Bert van Gulik van socialmediabedrijf BuzzPartners vraagt, biedt het platform dat zich kenmerkt door korte video’s van zo’n twintig seconden tal van kansen voor jou als ondernemer. Aan MKB-Amsterdam legt hij uit hoe TikTok jou kan helpen bij het bereiken van je publiek én hoe je er potentiële nieuwe klanten mee aantrekt. Van Gulik: ‘Dit is je kans om voorop te lopen!’

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Wat hebben een optimistische trui, een scheermes van bamboe, een kaasje uit Katwoude, een micro avontuur en een onverwoestbare tas gemeen? Ze zijn alle vijf in de race om de Product van de Maand prijs te winnen! Doe mee en stem op een mooi Amsterdams product! En kom 12 december naar onze Groeiborrel.

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

MKB-Nederland voorzitter Jacco Vonhof riep deze week het kabinet op tot minder regelgeving voor mkb ondernemers. Volgens Vonhof hollen we de laatste tijd van crisis naar crisis en dat ontneemt ons het zicht op de toekomst. Die crises zorgen bovendien voor een soort paniekvoetbal. ‘We proberen met nog weer nieuwe regels de boel op te lappen, maar al dat pleisters plakken helpt ons niet verder.’

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw favoriete Product van de Maand november! De volgende producten zijn geselecteerd: onverwoestbare tas van UNBEGUN, plasticvrije scheermesjes van Bamboovement, een reis niet ver van huis van Avontuur Dichtbij, biologische Jersey kaasje van Henri Willig en de trui van New Optimist! Breng nu je stem uit!