Ben je benieuwd hoe jij als ondernemer de vruchten kunt plukken van het gebruik van social media? Dan hebben we een mooi aanbod voor je! Samen met de Hogeschool van Amsterdam biedt MKB Amsterdam op woensdag 16 februari een workshop aan waarin jij kunt leren hoe je een online strategie opzet én uitvoert voor jouw bedrijf.

Je kunt er bijna niet meer omheen: ontzettend veel mensen gebruiken sociale media. Ook voor ondernemers zijn socials een interessante tool om bekender te worden, je verkoop een boost te geven of in contact te komen met (potentiële) klanten. Toch weten nog niet alle ondernemers hoe je dat het beste aan kunt pakken. Maar daar kan nu verandering in komen!

Effectief en doelgericht content plaatsen

Wilco Verdoold zal de workshop verzorgen. Hij is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool van Amsterdam, register marketeer, digitaal strateeg en auteur. Hij schreef samen met Marco Frijlink het boek ‘Zakelijke doelen bereiken met social media’. Over de toepassing van social media zegt hij onder meer: ‘Veel bedrijven doen maar wat. Ze plaatsen een keer een foto, sturen af en toe een berichtje en krijgen een paar likes. En daarna mopperen dat de omzet niet verhoogd is. Ons boek laat zien dat je niet lukraak met hagel moet schieten, maar dat je effectief en doelgericht content moet plaatsen.’

Om dat aan te pakken heeft hij alvast een paar tips voor je. “Stem je activiteiten op social media af op je belangrijkste zakelijke doelen. Klinkt wellicht als een plaat die blijft hangen of misschien zelfs saai. Maar de beste en uiteindelijk kortste route is echt even goed nadenken over die doelen. Wat gaat helpen? Het verhogen van je naamsbekendheid? Meer leads? Of is je reputatie datgene wat het verschil kan maken? Of is het voor jouw organisatie bijvoorbeeld belangrijker om je bestaande klanten te behouden of nieuw personeel te werven? Op basis daarvan kies je wat je gaat doen op social media, welke content bijvoorbeeld en welke kanalen je daarbij het beste kunt inzetten.”

Aanpakken die hap!

Voor de ondernemer die vandaag nog zijn of haar socials wil aanpakken heeft hij de volgende tips:

  • Vertel je verhaal. Be real. Durf ook je twijfels of zelfs mislukkingen te laten zien.
  • Visuele content (foto’s, videos) zijn heel belangrijk geworden. Het lijkt wellicht veel werk, maar als je het perfecte plaatje durft los te laten, is het juist makkelijker om te maken. Het mag best wat rauwer zijn. Sterker nog, dat werkt vaak zelfs beter.
  • Niet heel de wereld hoeft je te kennen, voor veel MKB-ers is het echt prima als een selecte groep huidige en potentiële klanten met je verbonden is.
  • Je hoeft het niet alleen te doen! Juist je omgeving (medewerkers, leveranciers en je klanten) zijn een geweldige bron van social content.

Nieuwsgierig geworden? Kom dan naar de gratis workshop Hoe zet je social media in voor je bedrijf?, op 16 februari 2022 14:00 – 17:00 (CET). De workshop vindt plaats in Business Campus Hogeschool van Amsterdam, Fraijlemaborg 133 | 1102 CV Amsterdam.

Maak gebruik van het Digitaliseringsoffensief!

Op de website www.digitaliseringsoffensief.nl kan je gratis trainingen en webinars volgen om je bedrijf nog digitaler te maken. Denk aan gratis webinars over social media, de vindbaarheid van je website, SEO, gebruik van data, online adverteren, online positioneren van je bedrijf, tot inzet van AI voor je bedrijf. En een hele community waar je vragen kan stellen.

Door je te registreren op de website van het www.digitaliseringsoffensief.nl kan je via een korte zelfscan zien welke digitale kansen er voor je klaar liggen. Als je bent ingelogd kan je vervolgens het aanbod van gratis online en offline workshops en groepsprogramma’s in je eigen tijd volgen. Of maak gebruik van maatwerkoplossingen. 

Om toegang te krijgen tot alle informatie is simpel: registreer jezelf en log in. Het is gratis, het enige wat nodig is, is een registratie op de website maken en de zelfscan maken. Dit hebben we nodig omdat we dan het aanbod kunnen aanscherpen als we zien waar ondernemers behoefte aan hebben.

Digitaliseringsoffensief
Het aanbieden van trainingen en webinars is onderdeel van het Digitaliseringsoffensief. Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Een mooie en krachtige partnerschap & samenwerking!

Een mooie en krachtige partnerschap & samenwerking!

Een mooie en krachtige partnerschap & samenwerking! Vanuit MKB-Metropool Amsterdam verwelkomen wij MUSIAD NEDERLAND als netwerkpartner. Wij willen samen op deze wijze de economie in de MRA regio integreren. Ondernemerschap kent geen grenzen. Daarnaast is...

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...