Veel winkeliers in Amsterdam openden afgelopen woensdag de winkels voor ‘click & collect’. Klanten mogen op afspraak niet essentiële producten in de winkels ophalen, die minstens vier uur van tevoren zijn besteld. Het kabinet wil winkeliers op deze manier perspectief bieden en de druk op de pakketdiensten verlichten. Wij vroegen ons af hoe winkeliers in Amsterdam dit zelf ervaren.
“We zijn blij dat het kan, maar het is voornamelijk service-gericht. We merken dat het tegen valt. Eén klant tegelijk in de winkel zou voor ons beter werken, zoals bij de bakker.” vertelde Erwin van parfumerie.nl. Ook bij JOZ Amsterdam in de negen straatjes zette het click & collect weinig zoden aan de dijk. “Helaas helpt het ons minimaal. Wij moeten het in onze boutiques hebben van de toeristenstroom. Wat onze oude collectie betreft doen de creatieve oplossingen tot nu toe het meest, zoals de live-veiling op Instagram” gaf Joyce aan.
Wil jij weten wat de click & collect regeling voor jou inhoud? Lees dan hier verder.