De ossenworst van Slagerij Louman is door onze vakjury verkozen tot Product van de Maand november. Ook is er zoals altijd naast de juryprijs een publieksprijs. Door jullie stemmen gaat die prijs naar de Eberhardjes van Stichting Hart voor je Stad. Winnaars, van harte gefeliciteerd!

Ossenworst van Slagerij Louman

De Jordanese Slagerij Louman trekt al sinds 1890 klanten van binnen én buiten de stad. En dat is ook niet zo gek als je zulk goed vlees verkoopt. De slagerij heeft ook een eigen worstmakerij waar worst wordt gemaakt op ambachtelijke wijze. De ossenworst is van honderd procent zuiver rundvlees en op de traditionele manier gerookt. Heerlijk! En een terechte winnaar van de titel als je het ons vraagt.

Eberhardjes van Stichting Hart voor je Stad

Sinds 5 mei 2018 heeft de stad Amsterdam een eigen koekje: het Eberhardje. Het hartvormige koekje met de bekende drie Amsterdamse Andreaskruisen is vernoemd naar de voormalige burgemeester Eberhard van der Laan, die in 2017 overleed. Stichting Hart voor je Stad zet zich, net als Van der Laan vroeger deed, in voor de verbinding in de stad. En dat is dus ook precies waar dit koekje voor staat: liefde en verbinding. Die verbinding hebben de Eberhardjes wel weten te vinden met de stemmers, want de publieksprijs werd overtuigend in de wacht gesleept.

Inspireren en Stimuleren

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten; producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Nu we in de decembermaand zijn aanbeland is het bijna zover: de strijd om het Product van het Jaar barst binnenkort los. Alle winnaars van het Product van de Maand in 2021 zullen nog één keer de strijd met elkaar aanbinden voor deze titel. Meer weten? Houd onze website, socials en nieuwsbrief goed in de gaten!

Bekijk hier de bekendmaking van de winnaars:

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Coalitieakkoord: vaag op economisch gebied

Coalitieakkoord: vaag op economisch gebied

PvdA, Groen Links en D66 presenteerden deze week hun coalitieakkoord, de basis voor het gemeentebeleid voor de komende vier jaar. Voorzitter Bart Drenth is blij met de specifieke aandacht voor het mkb. Maar de invulling van de economische paragraaf is vaag en mist aansluiting met de voorstellen die MKB-Amsterdam heeft gedaan.

Samenwerking met gemeente: ‘Geen woorden, maar daden.’

Samenwerking met gemeente: ‘Geen woorden, maar daden.’

Publiek-private samenwerking loopt als een rode draad door het coalitieakkoord. Maar MKB-Amsterdam mist de samenwerking met het nieuwe college. ‘We hadden het op prijs gesteld als het college de link had gelegd met initiatieven vanuit het mkb. Zoals Amsterdam Food Capital 2025. We willen alsnog snel aan tafel met het nieuwe college om echt samen te werken’.

Differentiering reclamebelasting op politieke agenda

Differentiering reclamebelasting op politieke agenda

Het nieuwe college wil de reclamebelasting gaan differentiëren om met name kleine reclame-uitingen te ontzien. ‘Positief’, zegt Bart Drenth, ‘maar MKB-Amsterdam streeft nog steeds naar afschaffing van deze belasting.’ Eerder is een petitie van MKB-Amsterdam voor afschaffing door bijna 900 bedrijven ondertekend.

Verbetering van toegankelijkheid aanvraag nadeelcompensatie beloofd

Verbetering van toegankelijkheid aanvraag nadeelcompensatie beloofd

Op mede-initiatief van MKB-Amsterdam gingen ondernemers gisteren in het kantoor van Adyen om tafel met de ombudsman van de Metropool Amsterdam. Frankfurther, vice-voorzitter van MKB-Amsterdam, is blij met de voorlopige uitkomsten: ‘De aanwezigheid van ombudsman Munish Ramlal lijkt als een procesversneller te werken.’

Product van de Maand mei

Product van de Maand mei

Wordt het Friet van Patat Steeg of de Honing Koningsstroopwafel van Landskroon? Of zit je toch meer te denken aan het chocoladekoekje van Van Stapele? Stem! En zet alvast de Groeiborrel van maandag 13 juni in je agenda!