Wil jij weten hoe jouw bedrijf online presenteert ten opzichte van de concurrentie? En wil je leren wat de concurrenten goed of juist minder goed doen en tot welke resultaten dat leidt? Daarover leer je meer in de gratis workshop Online Concurrentie Analyse op maandag 3 april om in de Amsterdamse Oranjekerk. Meld je snel aan!

MKB-Amsterdam blikte alvast vooruit met workshopleider Tessa Welmers: waarom moet je hierbij zijn?! Lees snel verder…

Tijdens de workshop ga je aan het werk met een aantal goede analysetools zoals SimilarWeb en Hootsuite. Daarmee krijg je inzicht in het gedrag bezoekers van je eigen pagina, maar bijvoorbeeld ook in het online ‘gedrag’ van je concurrenten. Tessa: “Als je weet wat je concurrenten online doen, dan kun je hierop inspelen met je bedrijf. Je kunt je namelijk beter onderscheiden én je doelgroep beter uitleggen waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor de concurrent.”

De workshop is uitermate schikt voor ondernemers die (nog) niet kunnen of willen investeren in dure analysetools. Als jouw bedrijf een eigen website heeft en actief is op social media is dat al voldoende om aan de slag te gaan! Alvast een kleine tip: “Denk vooraf vast na wie je directe concurrenten zijn. Welke online kanalen gebruiken zij? Wat weet je al van de online activiteiten van deze concurrenten?” Neem die informatie dus vast mee voor een vliegende start op 3 april.

Kun je er niet bij zijn?

Ondernemers die niet naar de workshop kunnen komen: niet getreurd (of nou ja, een beetje dan), want Tessa geeft je vast wat tips om zelf aan de slag te gaan! “De tools Semrush en FanpageKarma geven niet alleen interessante inzichten over je concurrenten, maar je kunt met deze tools ook inspiratie opdoen voor je eigen strategie. Zo kun je er met Semrush voor zorgen dat de vindbaarheid van je bedrijf in Google verbetert, en geeft FanpageKarma je meer inzicht in wat je kunt leren van goedscorende content van je concurrenten.”

Tijd om aan te melden!

Dan is het nu de hoogste tijd om je (helemaal gratis!) aan te melden. De workshop vindt op maandag 3 april, 16:00 uur plaats in de Oranjekerk in de Pijp in Amsterdam. Ontvangst is vanaf 15.45 uur. Blijf daarna gezellig hangen voor de aansluitende MKB-borrel! Om je aan te melden, klik hier.

Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van MKB Amsterdam, Ready to Scale en de Hogeschool van Amsterdam. Het Digitaliseringsoffensief heeft als doel de mkb-banenmotor in de regio Amsterdam te versnellen via digitalisering. Dat gebeurt via webinars, trainingen, groepsprogramma’s, matching en maatwerkondersteuning voor ondernemers met een groeiambitie. Wil je een in-house workshop, neem dan contact met ons via info@mkb-amsterdam.nl.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...