Kledingwinkeleigenaar Henk Grifhorst is boos over het feit dat er steeds minder servicepunten van banken in de stad zijn. Het wordt ondernemers volgens hem onnodig moeilijk gemaakt om hun financiële zaken op een fatsoenlijke manier te regelen en rekent dat de banken aan: ‘’Als wij onze klanten zouden behandelen zoals banken met ons omgaan, dan liepen mijn klanten allemaal weg.’’

Grifhorst heeft veel moeite met het feit dat er zo weinig automaten in werking zijn. Vaak resulteert dat in een lange wachtrij voor de weinige automaten die het wel doen. ‘’Dat is toch niet normaal? Zeker met het herfstweer voor de deur, dan sta je straks met je geld in de stromende regen, of je moet naar een automaat die een halfuur verderop zit en dat geeft weer gedoe met het parkeren van je auto.’’ Grifhorst spreekt overigens niet alleen vanuit zijn rol als ondernemer; ook voor ouderen geldt volgens hem deze problematiek. ‘’Ik ben zelf ook bijna tachtig, het is voor ouderen toch niet normaal dat ze voor een geldautomaat bijna nergens meer terecht kunnen?’’

Behalve het ongemak speelt ook het gevoel van onveiligheid mee. ‘’Als je alleen staat te wachten op straat met geld op zak word je natuurlijk een makkelijke prooi voor mensen met slechte bedoelingen.’’ Het wachten voor een automaat maakt mensen kwetsbaar: ‘’Ze kunnen zo op de hoek van de straat gaan staan wachten met een scootertje, om dan toe te slaan en je te beroven.’’ 

‘’Het MKB is de grootste klant van de banken, maar er wordt gewoon niet naar ons geluisterd. Het wordt dus tijd dat we zelf met ze aan tafel gaan, want anders neemt niemand het voor ons op’’, besluit Grifhorst zijn verhaal.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...