Kledingwinkeleigenaar Henk Grifhorst is boos over het feit dat er steeds minder servicepunten van banken in de stad zijn. Het wordt ondernemers volgens hem onnodig moeilijk gemaakt om hun financiële zaken op een fatsoenlijke manier te regelen en rekent dat de banken aan: ‘’Als wij onze klanten zouden behandelen zoals banken met ons omgaan, dan liepen mijn klanten allemaal weg.’’

Grifhorst heeft veel moeite met het feit dat er zo weinig automaten in werking zijn. Vaak resulteert dat in een lange wachtrij voor de weinige automaten die het wel doen. ‘’Dat is toch niet normaal? Zeker met het herfstweer voor de deur, dan sta je straks met je geld in de stromende regen, of je moet naar een automaat die een halfuur verderop zit en dat geeft weer gedoe met het parkeren van je auto.’’ Grifhorst spreekt overigens niet alleen vanuit zijn rol als ondernemer; ook voor ouderen geldt volgens hem deze problematiek. ‘’Ik ben zelf ook bijna tachtig, het is voor ouderen toch niet normaal dat ze voor een geldautomaat bijna nergens meer terecht kunnen?’’

Behalve het ongemak speelt ook het gevoel van onveiligheid mee. ‘’Als je alleen staat te wachten op straat met geld op zak word je natuurlijk een makkelijke prooi voor mensen met slechte bedoelingen.’’ Het wachten voor een automaat maakt mensen kwetsbaar: ‘’Ze kunnen zo op de hoek van de straat gaan staan wachten met een scootertje, om dan toe te slaan en je te beroven.’’ 

‘’Het MKB is de grootste klant van de banken, maar er wordt gewoon niet naar ons geluisterd. Het wordt dus tijd dat we zelf met ze aan tafel gaan, want anders neemt niemand het voor ons op’’, besluit Grifhorst zijn verhaal.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

De visie van een glazenwasser

De visie van een glazenwasser

Gisteren sprak voorzitter Jacco Vonhof van MKB-Nederland de economielezing van Elsevier Weekblad uit. Vonhof roept de samenleving en de politiek op om de mens achter de ondernemer te blijven zien.

Data helpen jou om beter te ondernemen

Data helpen jou om beter te ondernemen

Hoe? Daar kom je achter tijdens de webinar Business Intelligence voor het MKB op 20 december. Kees van Montfort: ‘Data zoals omzet, kosten, product- en dienstengegevens zijn een belangrijke tool bij het maken van betere beslissingen.’ Meld je snel gratis aan!

‘Veiligheidsbewustzijn tussen de oren’

‘Veiligheidsbewustzijn tussen de oren’

‘Het is belangrijk dat mensen leren elkaar aan te spreken en ervoor te zorgen dat iedereen aan het eind van de dag veilig naar huis gaat,’ zegt businessmanager Jeroen den Otter van VCANederland.

‘Overheid cruciaal bij financieringsmogelijkheden’

‘Overheid cruciaal bij financieringsmogelijkheden’

Het midden- en kleinbedrijf moet makkelijker toegang krijgen tot de financieringsmarkt, vinden belangenorganisaties als MKB-Nederland, Stichting MKB Financiering en Ondernemend Nederland (ONL). Ze zeiden dat in een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer

Uitbreiding steunpakket ‘avondlockdown’

Uitbreiding steunpakket ‘avondlockdown’

Het nieuwe steunpakket om ondernemers door de avondlockdown te loodsen bestaat onder meer uit een verlenging van het bijzonder uitstel van de Belastingdienst en een hogere vergoeding van de vaste lasten via TVL.

Nieuwe strategie zorgt voor omzetstijging

Nieuwe strategie zorgt voor omzetstijging

Eefje Jonker oprichter van Stay Future proof: ‘’Als je de sfeer en aanpak van een familiebedrijf wilt handhaven terwijl je groeit en innoveert is het belangrijk om iedereen binnen het bedrijf te verbinden en onderdeel te maken van het proces.”