De strijd om de titel ‘Product van de Maand’ november staat weer op het punt van losbarsten. Deze maand hebben bestuursleden en de redactie van MKB-Amsterdam het heft in eigen hand genomen en zelf de titelkanshebbers geselecteerd. We stellen ze graag aan je voor!

De onverwoestbare tas van UNBEGUN

“In een wereld vol afdankertjes is er genoeg materiaal om te te upcyclen”, zo is te lezen op de website van UNBEGUN. Het Amsterdamse merk tovert gebruikte materialen om in mooie, nieuwe producten. Zo ook de tas van UNBEGUN, die handgemaakt is en door het ijzersterke afdek- en transportzeil misschien wel een leven lang mee kan! Een te gek product dus: circulair, innovatief, mooi en op en top Amsterdams. Een geweldige kanshebber op de titel, vinden wij!

(Bijna) plasticvrije scheermesjes van Bamboovement

Hoeveel plastic scheermesjes gooien we gezamenlijk weg per jaar? De aantallen zijn volgens Bamboovement schrikbarend: het zijn er maar liefst miljarden. Daar wilde Bamboovement iets aan doen: een alternatief bedenken dat in harmonie is met de natuur. De scheermesjes van Bamboovement werken net zo goed als de plastic variant, maar zijn wel voor 99 procent plasticvrij. Daarmee draagt het Amsterdamse bedrijf bij aan een schonere natuur. Ook leuk: bij iedere bestelling die Bamboovement ontvangt plant het bedrijf een boom! Gaat Bamboovement er met de winst vandoor?

Een reis niet ver van huis van Avontuur Dichtbij

Wist je dat je voor een avontuur echt niet ver hoeft te reizen? In je eigen omgeving is ook genoeg te beleven! Avontuur Dichtbij is een reisorganisatie die – je raadt het misschien al – uitstapjes organiseert die dicht bij huis zijn. Door minder ver te reizen blijft je ecologische footprint kleiner, en je steunt ook nog eens lokale ondernemers! Zo creëert Avontuur Dichtbij een “duurzame wereld voor elke avonturier.” Wij krijgen spontaan zin om op avontuur (in de buurt van Amsterdam natuurlijk) te gaan!

Biologisch Jersey kaasje van Henri Willig

Menig Amsterdammer ziet weleens mensen door de stad lopen met aankopen van kaaswinkel Henri Willig. En dat is ook niet zo gek, want de kaas van Henri Willig is heerlijk! Neem bijvoorbeeld het jersey kaasje, gemaakt van honderd procent biologische melk, afkomstig van koeien van eigen boerderij in Katwoude. Lokaal geproduceerd, biologisch en ook nog eens superlekker: volgens ons een hele goede kanshebber op de titel

Trui van New Optimist

Het Amsterdamse kledingmerk New Optimist omschrijft zichzelf niet voor niets als ‘zero waste streetwear’. Zo recyclet het merk materialen bij de productie voor hun kleding en wordt erop gelet dat het productieproces ook duurzaam is. Dan is New Optimist ook social gezien goed bezig: zo helpt het merk mensen met een kwetsbaarheid aan werk door hen kleding te laten ontwerpen, maken en verkopen. Circulair én sociaal ondernemen dus. En dan verkopen ze ook nog te gekke truien die heel wat jaren mee kunnen. Zeker een potentiële winnaar als je het ons vraagt!

Breng jouw stem uit!

Nu je helemaal op de hoogte bent is het tijd om te kiezen: wie is jouw favoriet? Breng hier je stem uit en help dat product naar de winst van de publieksprijs! Tijdens de Groeiborrel van MKB-Amsterdam op 12 december worden de winnaars van de juryprijs en de publieksprijs bekendgemaakt. Alvast dank voor het stemmen en tot de Groeiborrel!

Met het ‘Product van de Maand’ wil MKB-Amsterdam ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...