De siropen van Saru Soda zijn door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Tijdens de eerste live uitzending van MKB TV op woensdag 8 april werd bekend gemaakt dat Leslie Dronkers, eigenaar en limonademaker van Saru Soda met zijn duurzame en innovatieve siropen winnaar is. Felicitaties van voorzitter MKB-Amsterdam, Bart Drenth en bestuurs- en jurylid Wim de Graaf van het Food Center Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne via Centercom. Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten grepen net naast de prijs.

Twee beroepskoks staan aan de wieg van Saru Soda. De koks hebben intussen verschillende smaakcombinaties gemaakt. De siroop wordt gemaakt van natuurproducten. De drab die overblijft na productie gaat naar een destilleerderij voor het maken van eau de vie. Wat dan overblijft gaat terug naar de boer. Circulaire economie! Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “Saru Soda is een trendsettende smaakmaker. Het product vergroot het imago van Amsterdam door de stimulans van non alcoholische cocktails in Nederland en daarbuiten. Een klassiek product als siroop herscheppen tot een culinaire lekkernij die inspeelt op een maatschappelijke non alcoholtrend is bijzonder creatief.”

De winnaar ontvangt een oorkonde en een mooie mediacampagne van Centercom. De poster van de siropen van Saru Soda hangt op de Burgemeester D. Kooijmanweg in Purmerend, vlakbij de AH XL. Het hangt daar van 8 april om 17.00 t/m 15 april 17.00u. De winnaar houdt nog een extra campagne tegoed in Amsterdam en omstreken op de art screens bij culturele instellingen en horeca gelegenheden als deze weer open zijn.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de medewerkers van het Food Center Amsterdam hun nominaties gegeven. Uit de negen genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten en siropen van Saru Soda. MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam.
Abonneer je vooral nu op ons YouTube kanaal!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...