De siropen van Saru Soda zijn door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Tijdens de eerste live uitzending van MKB TV op woensdag 8 april werd bekend gemaakt dat Leslie Dronkers, eigenaar en limonademaker van Saru Soda met zijn duurzame en innovatieve siropen winnaar is. Felicitaties van voorzitter MKB-Amsterdam, Bart Drenth en bestuurs- en jurylid Wim de Graaf van het Food Center Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne via Centercom. Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten grepen net naast de prijs.

Twee beroepskoks staan aan de wieg van Saru Soda. De koks hebben intussen verschillende smaakcombinaties gemaakt. De siroop wordt gemaakt van natuurproducten. De drab die overblijft na productie gaat naar een destilleerderij voor het maken van eau de vie. Wat dan overblijft gaat terug naar de boer. Circulaire economie! Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “Saru Soda is een trendsettende smaakmaker. Het product vergroot het imago van Amsterdam door de stimulans van non alcoholische cocktails in Nederland en daarbuiten. Een klassiek product als siroop herscheppen tot een culinaire lekkernij die inspeelt op een maatschappelijke non alcoholtrend is bijzonder creatief.”

De winnaar ontvangt een oorkonde en een mooie mediacampagne van Centercom. De poster van de siropen van Saru Soda hangt op de Burgemeester D. Kooijmanweg in Purmerend, vlakbij de AH XL. Het hangt daar van 8 april om 17.00 t/m 15 april 17.00u. De winnaar houdt nog een extra campagne tegoed in Amsterdam en omstreken op de art screens bij culturele instellingen en horeca gelegenheden als deze weer open zijn.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de medewerkers van het Food Center Amsterdam hun nominaties gegeven. Uit de negen genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten en siropen van Saru Soda. MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam.
Abonneer je vooral nu op ons YouTube kanaal!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marja Meijer

Marja Meijer

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Blij met versoepelingen

Blij met versoepelingen

Vonhof: ‘Hiermee wordt eindelijk meer mogelijk voor sectoren die al maanden dicht zijn, zoals de sportscholen en dieren- en pretparken. Wij willen dat het steunpakket wordt verbeterd en doorgetrokken tot het eind van 2021. Dit geeft ondernemers rust en zekerheid. En wat zonder testen veilig open kán, móet ook zonder testen open.’

Toenemende leegstand winkelpanden is zorgelijk

Toenemende leegstand winkelpanden is zorgelijk

Door de coronacrisis komen er steeds meer winkelpanden in het centrum van grote steden leeg te staan. Voorzitter Bart Drenth: ‘’Winkels zijn van groot belang voor levendige binnensteden en een gezond ondernemersklimaat. We zitten niet te wachten op winkels in een weiland.’’

De kunst van het improviseren

De kunst van het improviseren

De evenementenbranche in de regio Amsterdam kampt misschien nog wel meer dan elders in het land met de beperkingen. Dat leidt tot veel onrust, maar ook tot sprankelende nieuwe ideeën en bijzondere initiatieven. Zeker de culturele sector laat zich niet onberoerd, met hopelijk de verruiming van de coronaregels in het verschiet.

Werk maken van circulair ondernemen

Werk maken van circulair ondernemen

De provincie Noord-Holland en Impact Hub Amsterdam werken samen om het circulaire ecosysteem in de provincie te versterken. In een uitgebreid jaarprogramma voor mkb’ers kom je meer te weten over circulair ondernemen en hoe je daarmee aan de slag kunt.