Als het aan Diederik Boomsma ligt, wordt de reclamebelasting in ieder geval voor de rest van 2022 geschrapt. De fractievoorzitter van CDA Amsterdam vindt dat de overheid bedrijven perspectief moet geven om echt te kunnen herstellen van de gevolgen van de coronacrisis: ”Dus: lasten verlagen, niet verhogen!”
Boomsma laat weten dat hij de twee maanden uitstel tot maart van de reclamebelasting een ”hapsnap” maatregel vindt en niet genoeg om ondernemers echt te helpen om door deze zware periode te komen: ”De overheid heeft bedrijven in deze crisis gedwongen om te sluiten, dan moet ze nu de schade zoveel mogelijk beperken.” Omdat hij vindt dat dat niet voldoende gebeurt met twee maanden uitstel pleit hij voor meer: de reclamebelasting moet volgens hem op zijn minst voor de rest van het jaar van tafel om ondernemers richting herstel te helpen.
Teken de petitie!
MKB-Amsterdam vindt ook dat de twee maanden uitstel nog niet genoeg is voor ondernemers en pleit voor het afschaffen van de reclamebelasting. Daarom is ook een petitie gestart die we binnenkort aanbieden aan het stadsbestuur. Voordat we dat doen kun jij ons nog steunen! Dat doe je door de petitie te ondertekenen. Klik op deze link en steun ons en de Amsterdamse ondernemers!
In deze aflevering van MKB TV zie je wat Rutger Groot Wassink (GroenLinks), Elise Moeskops (D66) en Claire Martens (VVD) van de reclamebelasting vinden.