Laatst schreven we over een postercampagne Reclame voor de Horeca, opgezet door campagnebureau Tosti Creative in Amsterdam. Met deze posteractie kunnen bedrijven adverteren op de ruiten van gesloten horecazaken. Roby Hormis van Tosti Creative praatte ons bij over hoe het nu met de actie gaat.
Volgens Hormis breidt de postercampagne snel uit en zijn er sinds het ophangen van de eerste posters veel aanvragen van adverteerders binnen gekomen. Na supermarktconcern Dirk besloten ook mobiele provider Ben, Coca-Cola en zelfs schrijver Kluun aan te sluiten in het rijtje adverteerders. Er liggen nog aanvragen van andere adverteerders waar momenteel hard aan wordt gewerkt.
Mogelijk ook langetermijnactie
‘’Nu is het de uitdaging om horecazaken te vinden waar we posters kunnen ophangen’’, vertelt Hormis. ‘’Horecaondernemers zijn zeker welwillend om mee te doen, maar niet alle zaken zitten op A-locaties als het om adverteren gaat. Dat merk je vooral bij zaken buiten Amsterdam.’’ Tosti Creative heeft daarom de hulp ingeschakeld van Koninklijke Horeca Nederland om geschikte horecazaken te vinden om mee te doen.
Op dit moment hangen er al posters in Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Rotterdam en Den Haag. Het is in een paar weken tijd hard gegaan met de actie. Volgens Hormis zit er zelfs wel meer in: ‘’Mogelijk is het adverteren ook iets voor de lange termijn en kunnen we dit ook na de lockdown blijven doen.’’