Laatst schreven we over een postercampagne Reclame voor de Horeca, opgezet door campagnebureau Tosti Creative in Amsterdam. Met deze posteractie kunnen bedrijven adverteren op de ruiten van gesloten horecazaken. Roby Hormis van Tosti Creative praatte ons bij over hoe het nu met de actie gaat.

Volgens Hormis breidt de postercampagne snel uit en zijn er sinds het ophangen van de eerste posters veel aanvragen van adverteerders binnen gekomen. Na supermarktconcern Dirk besloten ook mobiele provider Ben, Coca-Cola en zelfs schrijver Kluun aan te sluiten in het rijtje adverteerders. Er liggen nog aanvragen van andere adverteerders waar momenteel hard aan wordt gewerkt. 

Mogelijk ook langetermijnactie

‘’Nu is het de uitdaging om horecazaken te vinden waar we posters kunnen ophangen’’, vertelt Hormis. ‘’Horecaondernemers zijn zeker welwillend om mee te doen, maar niet alle zaken zitten op A-locaties als het om adverteren gaat. Dat merk je vooral bij zaken buiten Amsterdam.’’ Tosti Creative heeft daarom de hulp ingeschakeld van Koninklijke Horeca Nederland om geschikte horecazaken te vinden om mee te doen. 

Op dit moment hangen er al posters in Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Rotterdam en Den Haag. Het is in een paar weken tijd hard gegaan met de actie. Volgens Hormis zit er zelfs wel meer in: ‘’Mogelijk is het adverteren ook iets voor de lange termijn en kunnen we dit ook na de lockdown blijven doen.’’

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...