Gisteren vond weer een geslaagde Groeiborrel plaats in de Johan Cruijff ArenA. Daar werd ook de winnaar van het Product van de Maand bekendgemaakt. Het Peukenplan van Peukenzee is de winnaar van zowel de vakjury als de publieksprijs en dat gebeurde nog niet eerder. Winnaars, van harte gefeliciteerd!

”Wat nou als iedere peuk vijf cent waard zou zijn?”, vroegen Mathew en Edu, de initiatiefnemers achter Peukenzee zich af. ”Dan konden we van hier tot aan de supermarkt het geld voor onze boodschappen bij elkaar rapen.” Om te voorkomen dat een sigarettenfilter na het roken op de grond belandt hebben de mannen allerlei oplossingen bedacht. Eén daarvan is de zak-asbak. In dat buisje van gerecycled plastic kun je op een feestje of onderweg je peuk bewaren.

Voorzitter van de vakjury Bert Bos: “Peukenzee helpt verschillende bedrijven, waaronder evenementorganisatoren en zorgt ervoor dat mensen zich ervan bewust worden dat een sigaret op de grond gooien niet normaal is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is zo’n peuk echt ontzettend slecht voor het milieu. Eén peuk vervuilt tot acht liter water en bevat zo’n 3000 chemicaliën, harde metalen en eigenlijk gewoon echt troep voor het milieu.”

Kijk naar MKB TV waarin winnaar bekend wordt gemaakt!

Digitaliseringsoffensief

Voorafgaand aan de Groeiborrel en de prijsuitreiking vond gisteren ook de kickoff van het Digitaliseringsoffensief plaats. Wethouder Everhardt van Economische Zaken was aanwezig om het officiële startschot te geven: ”Digitalisering helpt ondernemers te groeien, zo kunnen ze hun afzetmarkt vergroten of hun dienstverlening toegankelijker maken. Midden- en kleinbedrijven leren hoe ze hun bedrijfsvoering het beste kunnen digitaliseren via het Digitaliseringsoffensief. Door middel van workshops en groepsprogramma’s leren ondernemers digitale kansen te benutten. Een mooi en noodzakelijk initiatief, helemaal in deze coronatijd. Daarom subsidieert de gemeente het initiatief met 400.000 euro.”

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-ondernemers om stap voor stap digitaler te worden voor zowel de digitale beginner als de digitale expert. Veel informatie en webinars zijn te vinden op www.Digitaliseringsoffensief.nl Op deze website is na aanmelden een community beschikbaar met lokale ondernemers die ondernemers verder kunnen helpen met digitaliseringsvragen.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...