LinkedIn heeft in Nederland 9 miljoen leden met een profiel. Wereldwijd heeft het social media-platform voor professionals 774 miljoen leden in 200 landen. Het wordt allang niet meer alleen gebruikt om personeel te werven of om een baan te zoeken. Op het platform worden ideeën uitgewisseld, nieuws gedeeld, vinden dialogen plaats en worden discussies gevoerd. Is LinkedIn een belangrijk platform voor jouw bedrijf? Zo ja, hoe kun je je bedrijf en jezelf profileren via LinkedIn?

Tipje van de sluier

Alexis van Dam, Marketing & Sales-docent aan de HvA, geeft in deze workshop uitleg over de werking van LinkedIn: hoe kun je het strategisch inzetten en welke doelen kun je realiseren? Je krijgt praktische, direct toepasbare tips over hoe je je bedrijfsprofiel kunt opzetten en inzetten en je persoonlijke profiel kunt optimaliseren. Van Dam geeft alvast een tipje van de sluier. ‘Personal branding op LinkedIn gaat zeker niet primair om: zie mij nou eens goed zijn. Je kunt veel beter laten zien hoe je anderen kunt helpen. LinkedIn is tegenwoordig veel meer dan een uitgebreide cv-database.’

Het gaat er vooral om dat je als ondernemer jezelf etaleert, zegt Van Dam. ‘Naarmate je meer gezicht hebt, wordt je bereik groter. Dat blijkt voor veel ondernemers nog best een lastige balans: wat geef je prijs over jezelf en welke externe content deel je? Mensen doen uiteindelijk gewoon zaken met andere mensen. En daarom is het belangrijk om te laten zien waarmee je elkaar kunt helpen. Harde verkoop werkt niet zo lekker op LinkedIn, het is vaak een weg van de lange adem. Je moet natuurlijk wel laten weten wat je allemaal gedaan hebt, maar mensen moeten vooral denken: ‘wat een interessante onderneming!’.’

15.45u ronde 1 Zaal 1 (WP1) 

Digital Marketing: Verbeter de vindbaarheid van je website – Alexis van Dam

In de tweede ‘proeverij’-ronde geeft Alexis van Dam een workshop over de vindbaarheid websites – SEO. Oftewel: in hoeverre weet je of jouw site ook doet wat ‘ie moet doen. Dus: informatie bieden, business genereren, vindbaar zijn voor mensen, dat soort zaken. ‘De meeste sites zijn verre van geoptimaliseerd wat betreft snelheid, navigatie en call to action. Dat zijn zaken waar je zeker naar moet kijken. Het gaat daarbij in eerste instantie om het bewustzijn: klopt het allemaal wel? Daar kun je zelf mee aan de slag, maar je kunt ook een externe partij inhuren om dat goed voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk kan een goede vindbaarheid van je website een hoop geld en tijd schelen. Maar: het is een long time game en tijd is voor veel ondernemers geld. Maar deze investering is het geld zeker waard.’

16.45 u ronde 2 Zaal 1 (WP1) 

Geïnteresseerd? Kom naar de Kick-off van het Digitaliseringsoffensief en de MKB-Amsterdam Groeiborrel in de Johan Cruijff ArenA. Om 15.00u is de inloop,

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Thijs Baas

Thijs Baas

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...