‘Je mist kansen als je mensen met een arbeidsbeperking niet aanneemt’, zo luidt het motto van Lamme Textile Management. Het bedrijf bij Schiphol zorgt er al jaren voor dat het linnen, de kussens, de dekens én kleding van diverse luchtvaartmaatschappijen brandschoon zijn. Om dat te bewerkstelligen heeft het bedrijf ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst.

 

 

 

MKB-Amsterdam bestuurslid Michal van Dantzig ging bij Lamme langs om een kijkje te nemen op de werkvloer. Ze benadrukt eens te meer hoe belangrijk het is dat ondernemers ook de potentie zien in mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt: ”Er is een groot tekort aan personeel op het moment. Tegelijkertijd zijn er heel veel mensen die maar niet aan het werk komen door een arbeidsbeperking of een andere reden, terwijl ze echt wel wat kunnen. Het is zonde als werkgevers die potentie onbenut laten.”

 

 

 

Maatschappelijk en duurzaam ondernemen

 

 

 

Michal vertelt: ”Veel bedrijven willen maatschappelijk en duurzaam ondernemen. Werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans geven hoort daarbij, ook als dat wat meer aandacht vergt. Bovendien kan het een positieve invloed hebben op de bedrijfscultuur, dat hoor ik steeds terug van werkgevers die met deze mensen werken. Het kunnen werken is voor mensen met een arbeidsbeperking heel belangrijk. Ze zijn ontzettend gemotiveerd en dat werkt ook weer door op hun collega’s.”

 

 

 

Bij Lamme hebben ze dat goed begrepen. In de nieuwe MKB-TV leidt Manager Operations van Lamme Schiphol, Mark van het Klooster, ons rond en legt hij uit hoe mensen met een arbeidsbeperking betrokken zijn in het bedrijf. Mark vertelt wat zowel het bedrijf als het personeel heeft aan die samenwerking. Namens AM match spreken we jobcoach Ruud Wassenaar; hij ondersteunt zowel werkgever als werknemer en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt, zodat iedereen optimaal zijn of haar werk kan doen.

 

 

 

Kijk nu naar de nieuwe MKB-TV!

 

 

 

Ben je nieuwsgierig naar de aanpak van Lamme Textile Management of wil je meer weten over het aannemen van mensen met een arbeidsbeperking? Kijk dan nu naar nieuwe aflevering van MKB-TV.

 

 

 

 

 

 

 

Omdenken voor Werkgevers: ‘Inclusief Werkgeverschap’

Het niet kunnen vinden van het juiste personeel belemmert de bedrijfsvoering en de groei van bedrijven. Inclusief werkgeverschap is één van de oplossingen om de arbeidsmarktkrapte het hoofd te bieden. Dat is de reden dat MKB-Amsterdam werkgevers wil informeren over het inclusieve werkgeverschap, wat het bedrijven oplevert en hoe het werkt. Voor informatie en inspiratie over inclusief werkgeverschap klik hier.

Deel dit artikel:
Lamme

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...

Kleine reclame-uitingen

Kleine reclame-uitingen

Ondernemers met kleinere reclame-uitingen worden in 2024 ontzien, na een motie van D66-raadslid Erik Schmit. De tarieven voor reclame-uitingen tot 5m2 worden niet verhoogd of geïndexeerd. Volgens vicevoorzitter Guido Frankfurther van MKB-Metropool Amsterdam een goede zaak.