Loogman, bekend van de autowasstraten, groeide in ruim 60 jaar uit tot een succesvol familiebedrijf. Dat succes heeft het onder andere te danken aan de goede service die ze bieden. En goede service? Dat kun je alleen bieden als je goede medewerkers hebt. Loogman zorgt ervoor dat medewerkers hun talenten en ambities volop kunnen ontdekken én ontwikkelen.
HRM-manager Margit de Koning is trots op het diverse team van collega’s binnen de Loogman groep. In dat team zijn ook medewerkers vanuit AM match aan het werk en dat is een groot succes: ”Deze medewerkers zijn echt de motor van de organisatie.”
Loogmanladder
Binnen het bedrijf wordt de zogeheten Loogmanladder gehanteerd: dat omvat alle interne doorgroeimogelijkheden. Misschien een stapje hogerop, of juist een overstap naar een andere afdeling van het bedrijf als je erachter komt dat daar jouw kracht ligt? Bij Loogman doen ze hard hun best om ervoor te zorgen dat alle medewerkers op de juiste plek terechtkomen.
Studiebeurs en Vriendenbonus
Het zal niet als een verrassing komen: ook Loogman ondervindt de nadelen van de huidige krapte op de arbeidsmarkt. Daarom biedt het bedrijf (nieuwe) medewerkers een extraatje om er toch voor te zorgen dat de juiste medewerkers worden binnengehaald. Als een medewerker een vriend of vriendin werft als nieuwe collega, krijgt diegene een (steeds hogere) bonus. ”Een initiatief zoals onze medewerkers vertrouwen en dus die vriendenbonus geven, dat pas bij ons als bedrijf.”
De Koning geeft een tip aan andere ondernemers: “Bouw niet alleen aan de marketing van je organisatie, maar bouw ook je werkgeversmerk. Want dat is, zeker in deze tijd, enorm belangrijk.”
MKB-Amsterdam en AM match willen ondernemers in de regio Amsterdam inspireren om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan te nemen. Ontdekken wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Kijk dan op www.ammatch.nl