Wil je meer bekendheid van je bedrijf of in contact komen met je doelgroep, je merk versterken, meer bezoekers op je website en/of je online sales boosten? Socialmediakanalen zijn heel geschikt om in te zetten voor marketing, en de kosten zijn relatief laag. Maar hoe begin je? Hoe kun je meer uit social media halen? Als je daar alle ins en outs van wilt weten, kom dan naar de gratis workshop Hoe zet je social media in voor je bedrijf?

In deze workshop leer je hoe je een online strategie opzet voor je bedrijf hoe je deze strategie uitvoert. Je krijgt praktische tips hoe je aan de slag kunt gaan en wat de do’s en don’ts zijn op social media. Houd ook alvast rekening met een terugkomdag 6 april van 16:00 tot 19:00 uur.

Wilco Verdoold is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool van Amsterdam, register marketeer, digitaal strateeg, auteur. Hij schreef samen met Marco Frijlink het boek ‘Zakelijke doelen bereiken met social media’. Over de toepassing van social media zegt hij onder meer: ‘Veel bedrijven doen maar wat. Ze plaatsen een keer een foto, sturen af en toe een berichtje en krijgen een paar likes. En daarna mopperen dat de omzet niet verhoogd is. Ons boek laat zien dat je niet lukraak met hagel moet schieten, maar dat je effectief en doelgericht content moet plaatsen.’

Kom naar de gratis workshop Hoe zet je social media in voor je bedrijf?, op 16 februari 2022 14:00 – 17:00 (CET). De workshop vindt plaats in Business Campus Hogeschool van Amsterdam, Fraijlemaborg 133 | 1102 CV Amsterdam.

Maak gebruik van het Digitaliseringsoffensief!

Op de website www.digitaliseringsoffensief.nl kan je gratis trainingen en webinars volgen om je bedrijf nog digitaler te maken. Denk aan gratis webinars over social media, de vindbaarheid van je website, SEO, gebruik van data, online adverteren, online positioneren van je bedrijf, tot inzet van AI voor je bedrijf. En een hele community waar je vragen kan stellen.

Door je te registreren op de website van het www.digitaliseringsoffensief.nl kan je via een korte zelfscan zien welke digitale kansen er voor je klaar liggen. Als je bent ingelogd kan je vervolgens het aanbod van gratis online en offline workshops en groepsprogramma’s in je eigen tijd volgen. Of maak gebruik van maatwerkoplossingen. 

Om toegang te krijgen tot alle informatie is simpel: registreer jezelf en log in. Het is gratis, het enige wat nodig is, is een registratie op de website maken en de zelfscan maken. Dit hebben we nodig omdat we dan het aanbod kunnen aanscherpen als we zien waar ondernemers behoefte aan hebben.

Digitaliseringsoffensief
Het aanbieden van trainingen en webinars is onderdeel van het Digitaliseringsoffensief. Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Thijs Baas

Thijs Baas

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Coalitieakkoord: vaag op economisch gebied

Coalitieakkoord: vaag op economisch gebied

PvdA, Groen Links en D66 presenteerden deze week hun coalitieakkoord, de basis voor het gemeentebeleid voor de komende vier jaar. Voorzitter Bart Drenth is blij met de specifieke aandacht voor het mkb. Maar de invulling van de economische paragraaf is vaag en mist aansluiting met de voorstellen die MKB-Amsterdam heeft gedaan.

Samenwerking met gemeente: ‘Geen woorden, maar daden.’

Samenwerking met gemeente: ‘Geen woorden, maar daden.’

Publiek-private samenwerking loopt als een rode draad door het coalitieakkoord. Maar MKB-Amsterdam mist de samenwerking met het nieuwe college. ‘We hadden het op prijs gesteld als het college de link had gelegd met initiatieven vanuit het mkb. Zoals Amsterdam Food Capital 2025. We willen alsnog snel aan tafel met het nieuwe college om echt samen te werken’.

Differentiering reclamebelasting op politieke agenda

Differentiering reclamebelasting op politieke agenda

Het nieuwe college wil de reclamebelasting gaan differentiëren om met name kleine reclame-uitingen te ontzien. ‘Positief’, zegt Bart Drenth, ‘maar MKB-Amsterdam streeft nog steeds naar afschaffing van deze belasting.’ Eerder is een petitie van MKB-Amsterdam voor afschaffing door bijna 900 bedrijven ondertekend.

Verbetering van toegankelijkheid aanvraag nadeelcompensatie beloofd

Verbetering van toegankelijkheid aanvraag nadeelcompensatie beloofd

Op mede-initiatief van MKB-Amsterdam gingen ondernemers gisteren in het kantoor van Adyen om tafel met de ombudsman van de Metropool Amsterdam. Frankfurther, vice-voorzitter van MKB-Amsterdam, is blij met de voorlopige uitkomsten: ‘De aanwezigheid van ombudsman Munish Ramlal lijkt als een procesversneller te werken.’

Product van de Maand mei

Product van de Maand mei

Wordt het Friet van Patat Steeg of de Honing Koningsstroopwafel van Landskroon? Of zit je toch meer te denken aan het chocoladekoekje van Van Stapele? Stem! En zet alvast de Groeiborrel van maandag 13 juni in je agenda!