Graag willen we je uitnodigen voor de kick-off van het Digitaliseringsoffensief op donderdag 16 september in de Johan Cruijff ArenA. De Amsterdamse wethouder van Economische Zaken Victor Everhardt geeft het startschot voor dit initiatief om ondernemers uit de regio Amsterdam digitaler te maken en zo mkb-bedrijven te laten groeien.

Het Digitaliseringsoffensief helpt zowel de digitale beginner als de digitale expert om stap voor stap de digitale kansen te benutten. Daarvoor zijn online en offline workshops en groepsprogramma’s beschikbaar, allemaal te vinden op de website www.Digitaliseringsoffensief.nl Op deze website is na aanmelding een community beschikbaar met lokale ondernemers die andere ondernemers verder kunnen helpen met digitaliseringsvragen.

Programma 16 september

Tijdens de kick-off kun je in workshops kennismaken met verschillende onderwerpen. Met sprekers als Dave Maasland over cybersecurity, Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop en Marjan Vos van Eye Film Museum over digitale kansen. Henk van Raan van de Johan Cruijff ArenA vertelt over samenwerking in digitalisering. Het programma sluit af met de Groeiborrel van MKB-Amsterdam. Tijdens de Groeiborrel maakt voorzitter Bart Drenth het ‘Product van de Maand’ bekend. Wordt het de Nourishing Cream van SMPL Skin, de Amerikaanse koekjes van Night Cookies of toch de zak-asbak van Peukenzee? 

Workshops

– Workshop LinkedIn: hoe werkt het? Hoe kun je LinkedIn strategisch inzetten, zoals voor het vinden van nieuwe klanten?
– Workshop SEO (search engine optimization): Je krijgt praktische SEO-tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan, zodat je meer klanten kunt trekken door op te vallen in zoekmachines.
– Willem Schellekens van Fietskoerier.nl vertelt over het effectief gebruiken van data voor Artificial Intelligence-toepassingen.
– Het partnernetwerk van Ready to Scale geeft gratis advies aan snelgroeiende MKB-bedrijven.
– Digitaal veilig ondernemen: je krijgt inzicht in de partijen die je kunnen helpen met digitale veiligheid.
– Redden robots de retail? Door alle ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie, spraak- en stemtechnologie kunnen robots de komende jaren een grote invloed hebben op de retail.

Het mkb is cruciaal voor de regio Amsterdam en daarom is het van groot belang dat deze ondernemers succesvol blijven. Digitalisering speelt daarin een belangrijke rol. Bedrijven die meegaan met de digitale trends blijken veel toekomstbestendiger. Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van HvA, MKB-Amsterdam en Ready to Scale en wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en de gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

Jacco Vonhof: ‘Ondernemers hebben door corona een jas uitgedaan, maar staan tegelijk voor grote investeringen. Er is een kabinet nodig dat knopen doorhakt. De transitie moet voor het mkb haalbaar en betaalbaar zijn.’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

Bart Drenth: Er moet een loket komen waar je als ondernemer kunt aankloppen als je, wat coronasteun betreft, tussen wal en schip bent beland. Sportschoolhouder Jeroen van Beek is zo’n ondernemer. ‘We zitten nog steeds in de fase van ‘samen door de crisis’. We staan achterin de rij, maar we staan er nog steeds.’

10 tips om cybercrime te voorkomen

10 tips om cybercrime te voorkomen

Dave Maasland, ondernemer op het gebied van cybersecurity, stelde in het kader van de kick-off van het Digitaliseringsoffensief een top-10 van securitytips op.

Pure markt hunkert naar heropening

Pure markt hunkert naar heropening

Oprichter Trienet Kroon was met haar Pure Markt nauwelijks meer weg te denken uit onder meer Amstelpark, Amsterdamse Bos en Park Frankendael. De coronacrisis gooide ook hier roet in het eten. De ‘evenementenstatus’ zat haar daarbij flink in de weg.

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

De gemeente Haarlemmermeer onderzoekt koopgedrag en tevredenheid over het aanbod in winkels. Naast de detailhandel zal dit jaar ook de horeca en recreatiesector worden onderzocht. Deel ook jouw mening!