Graag willen we je uitnodigen voor de kick-off van het Digitaliseringsoffensief op donderdag 16 september in de Johan Cruijff ArenA. De Amsterdamse wethouder van Economische Zaken Victor Everhardt geeft het startschot voor dit initiatief om ondernemers uit de regio Amsterdam digitaler te maken en zo mkb-bedrijven te laten groeien.
Het Digitaliseringsoffensief helpt zowel de digitale beginner als de digitale expert om stap voor stap de digitale kansen te benutten. Daarvoor zijn online en offline workshops en groepsprogramma’s beschikbaar, allemaal te vinden op de website www.Digitaliseringsoffensief.nl Op deze website is na aanmelding een community beschikbaar met lokale ondernemers die andere ondernemers verder kunnen helpen met digitaliseringsvragen.
Programma 16 september
Tijdens de kick-off kun je in workshops kennismaken met verschillende onderwerpen. Met sprekers als Dave Maasland over cybersecurity, Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop en Marjan Vos van Eye Film Museum over digitale kansen. Henk van Raan van de Johan Cruijff ArenA vertelt over samenwerking in digitalisering. Het programma sluit af met de Groeiborrel van MKB-Amsterdam. Tijdens de Groeiborrel maakt voorzitter Bart Drenth het ‘Product van de Maand’ bekend. Wordt het de Nourishing Cream van SMPL Skin, de Amerikaanse koekjes van Night Cookies of toch de zak-asbak van Peukenzee?
Workshops
– Workshop LinkedIn: hoe werkt het? Hoe kun je LinkedIn strategisch inzetten, zoals voor het vinden van nieuwe klanten?
– Workshop SEO (search engine optimization): Je krijgt praktische SEO-tips waarmee je direct aan de slag kunt gaan, zodat je meer klanten kunt trekken door op te vallen in zoekmachines.
– Willem Schellekens van Fietskoerier.nl vertelt over het effectief gebruiken van data voor Artificial Intelligence-toepassingen.
– Het partnernetwerk van Ready to Scale geeft gratis advies aan snelgroeiende MKB-bedrijven.
– Digitaal veilig ondernemen: je krijgt inzicht in de partijen die je kunnen helpen met digitale veiligheid.
– Redden robots de retail? Door alle ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie, spraak- en stemtechnologie kunnen robots de komende jaren een grote invloed hebben op de retail.
Het mkb is cruciaal voor de regio Amsterdam en daarom is het van groot belang dat deze ondernemers succesvol blijven. Digitalisering speelt daarin een belangrijke rol. Bedrijven die meegaan met de digitale trends blijken veel toekomstbestendiger. Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van HvA, MKB-Amsterdam en Ready to Scale en wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en de gemeente Amsterdam.