Met een middelbare school – en twee zwemdiploma’s op zak, ging Jack Stuifbergen in 1997 voor het bedrijf van zijn ouders, facilitair dienstverlener ‘Breedweer’, aan de slag. Sinds die tijd heeft hij van alles geleerd over hoe een bedrijf wél of juist niet werkt. Naast dat hij Breedweer van binnen en buiten leerde kennen, bleef hij ook altijd naar buiten kijken. Zo zag hij dat de rol van Breedweer veel verder reikte dan het verlenen van facilitaire diensten alleen. Hij zag dat zijn, maar eigenlijk elk, bedrijf een belangrijke maatschappelijke functie in de samenleving bekleed. In 2009 startte hij daarom met sociaal ondernemen. Hij nam mensen met een kwetsbare positie aan, zette hen in hun kracht en zag van alles groeien. In 2015 ging hij een stap verder en voegde verder daad bij woord. Sindsdien verkoopt hij geen dienstverlening meer: “Wij verkopen social impact en die dienst, die krijg je erbij”. Sinds dit besluit is zijn bedrijf met 6000% gegroeid, heeft hij met Gazellen Award van het Financieel Dagblad plek 35 behaald. En door NL Groeit uitgeroepen tot één van de 250 snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Jack is gedreven, een echte doener en motivator. Schuurt graag tegen dingen aan, is positief, en brengt waar hij is, beweging met zich mee. Als vader van twee kinderen, Floor en Teun, heeft hij zijn bedrijf volledig volgens duurzame en circulaire businessmodellen opgebouwd. Daar waar Breedweer de koffiemachines onderhoud, nemen zij ook het koffiedik mee. Waar vervolgens door kwetsbare mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, handzeep van wordt gemaakt. Jack laat zien hoe de sociaal maatschappelijke functie van een bedrijf samengaat met een circulair en duurzaam businessmodel. Hij benadrukt hierbij dat modellen als deze onmisbaar zijn om als bedrijf opportune te blijven in de nabije toekomst.

Als nieuwe voorzitter van speerpunt duurzaamheid zet hij zich komend jaar daarom voor een volle 100% in. Om samen met mkb’ers uit de regio Amsterdam, andere mkb’ers te informeren en inspireren. Over de wijze waarop zijzelf de maatschappelijke meerwaarde van hun bedrijf kunnen uitdiepen én kunnen combineren met duurzame circulaire businessmodellen. Hij wil een denktank van duurzame ondernemers gaan vormen. Die de volgens hem hoognodige vertaalslag kunnen gaan maken van de duurzaamheidsambities van gemeentes en provincies naar de wat dit betekent voor nieuwe mogelijkheden voor ondernemers. Om zo samen te innoveren, eenieder in zijn kracht te zetten en bedrijven weerbaar te maken voor de toekomst in een nieuwe, andere, waarde gedreven, economie, aan de hand van de zeventien Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. “Een economie waarin we samenwerken en kennis delen, om te vermenigvuldigen!”, aldus Jack.

Wil je komend jaar, samen met Jack, in kaart brengen in hoeverre het thema duurzaamheid bij MKB’ers in de regio Amsterdam speelt? Waar behoefte aan is en hoe jullie als team andere MKB’ers kunnen informeren en inspireren? Op dit moment staat Jack open voor aanmeldingen voor nieuwe team(bestuurs)leden om het speerpunt Duurzaamheid van MKB-Amsterdam in de praktijk te brengen. Mail hem direct op J.stuifbergen@breedweer.nl.

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...