Wil je je als ondernemer in coronatijd wapenen tegen snel en fout geld? Maar weet je niet waar je moet beginnen? PVO Amsterdam-Amstelland en RIEC Amsterdam-Amstelland willen de campagne tegen snel en fout geld nieuw leven inblazen. Júist nu de coronamaatregelen steeds meer versoepeld worden is waakzaamheid geboden.

In deze onzekere tijden azen malafide investeerders bij uitstek op ondernemers die wel een extra appeltje voor de dorst kunnen gebruiken. Via kredietverlening, bedrijfsovername of huur van een deel van de bedrijfsruimte proberen criminelen ondernemers te verleiden. Deze signalen duiden op criminele acties om ondernemingen uit de coronacrisis te ‘redden’.

Lees ook | Social engineering, de loverboys binnen het mkb

De campagne moet ondernemers bewust maken van de risico’s en duidelijk maken waar ze juist in deze tijd alert op moeten zijn. Nu veel ondernemingen weer (gedeeltelijk) opengaan is de campagne misschien wel urgenter dan ooit. Eerdere campagnes slaagden er nog niet in alle ondernemers te bereiken. De extra aandacht moet bovendien voorkomen dat de boodschap wegzakt.

Fout geld

Regionale campagnes blijken het meest effectief, omdat een herkenbare afzender, zoals een gemeente, het bereik vergroot. En juist daarom is het belangrijk om de campagne te combineren met lokale initiatieven. PVO kan daar nadrukkelijk een rol in vervullen. In PVO Amsterdam-Amstelland werken het bedrijfsleven, de politie, het Openbaar Ministerie en de gemeenten Amsterdam, Diemen, Amstelveen, Aalsmeer, Uithoorn en Ouder-Amstel samen.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Thijs Baas

Thijs Baas

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...