Wat hebben gedragspsychologie en neuromarketing in hemelsnaam te maken met ondernemen? Meer dan je misschien denkt, want het (online) beïnvloeden van potentiële klanten kan er zomaar eens voor zorgen dat zij ervoor kiezen om jouw product of dienst te kopen. Mag en kan dat? En hoe dan precies? Digitaal strateeg Wilco Verdoold vertelt je er meer over tijdens zijn workshop op 6 februari.

Mensen nemen elke dag beslissingen, we zijn continu bezig met keuzes maken. Soms doen we dat bewust, maar soms ook niet. Dat geldt ook voor producten die we aanschaffen of diensten waarvoor we betalen. Van de fles frisdrank die je kiest in de supermarkt tot de boekhouder die je inhuurt om jouw administratie op orde te brengen: dat zijn allemaal keuzes. Maar wat maakt nu dat je het ene product kiest en het andere niet? Dat kan smaak zijn, maar ook je brein heeft daarop invloed…

Het mooie is dat je als ondernemer invloed kunt uitoefenen op de (bewuste én onbewuste) keuzes van jouw potentiële klanten. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting en uitstraling van je website! Wilco Verdoold gaat samen met jou aan de slag en leert je hoe jij met kleine online toepassingen kunt zorgen dat klanten sneller hun oog op jouw product of dienst laten vallen en kiezen voor jouw bedrijf.

Heb je daar wel oren naar? Meld je dan snel aan voor de workshop van Wilco, op maandag 6 februari om 16.00 uur in de Oranjekerk in Amsterdam. En blijf je daarna dan ook gezellig hangen voor de Groeiborrel van MKB-Amsterdam?

Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale, mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Actienetwerk 15% Gasreductie succesvol in binnen- en buitenland

Actienetwerk 15% Gasreductie succesvol in binnen- en buitenland

Het actienetwerk is opgericht na de oproep van voormalig wethouder Marieke van Doorninck om van het Russisch gas af te komen. ‘Dit netwerk laat de kracht van samenwerken zien’, vindt Jack Stuifbergen, voorzitter werkgroep Duurzaamheid binnen MKB-Amsterdam. ‘Ik ben blij dat we met MKB-Amsterdam een bijdrage hebben kunnen leveren.’

Piet Heintunnel gaat weer open!

Piet Heintunnel gaat weer open!

De stad is vanaf vrijdag 20 januari weer een stuk makkelijker bereikbaar. Na anderhalf jaar renovatie gaat de Pien Hein Tunnel vrijdagavond weer open. Vicevoorzitter Guido Frankfurther: ‘Natuurlijk was het fijn geweest voor al het zakelijk verkeer als de tunnel eerder was opengegaan, maar ook voor MKB-Amsterdam staat de veiligheid voorop.’

Achmed Baâdoud nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam

Achmed Baâdoud nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam

Het bestuur van MKB-Amsterdam heeft Achmed Baâdoud gekozen als nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam. Met Baâdoud krijgt MKB-Amsterdam een energieke voorzitter die met zijn ruime kennis van de lokale politiek en het ondernemerschap slimme verbindingen kan maken tussen het lokale bestuur en Amsterdamse mkb ondernemers.

‘Ondernemers maken de stad’

‘Ondernemers maken de stad’

Achmed Baâdoud neemt per 30 januari het stokje over van Bart Drenth. Baâdoud is zeker geen onbekende in Amsterdam. Zo heeft hij jarenlange politieke ervaring in de stad. Baâdoud: ‘Ik wil me heel graag inzetten voor de ondernemers in Amsterdam. We moeten niet onderschatten hoe belangrijk de functie van ondernemers in de stad is, ook in sociale zin.’