Maandag 3 oktober kun je gratis deelnemen aan de workshop ‘Augmented reality (AR) en virtual reality (VR)’. Tessa Welmers, projectleider workshops van het Digitaliseringsoffensief, ziet uit naar de demonstratie. “Tijdens de workshop is alles aanwezig: de VR brillen en met de Fectar app kun je toepassingen zelf beleven. Ideaal voor mensen die willen ontdekken hoe het is om AR toepassingen te gebruiken in hun bedrijf en te zien wat het oplevert.”

Hoe zet je VR in voor je bedrijf?

De meeste mensen hebben wel eens een VR bril opgezet voor het spelen van een game. Maar hoe gebruik je zo’n VR bril voor je bedrijf? Welmers legt uit: Denk bijvoorbeeld aan het schoenmerk Nike, ze maken gebruik van een AR toepassing. Via een app kan je zien hoe de verschillende kleuren van de Air Nike schoen bij je staan. Met een foto van jezelf als basis kan je verschillende schoenen aantrekken. Het is een digitaal pashokje, verschillende kledingmerken zijn hier ook mee bezig. En de auto industrie gebruikt AR om je de juiste kleur voor je auto te laten kiezen.

Events en concerten

Is deze workshop alleen bedoeld voor mensen die producten verkopen? Welmers ziet veel meer mogelijkheden: “Er zijn zoveel meer toepassingen voor AR, denk aan het bezoeken van een event, concert of tentoonstelling vanuit je eigen huis. Deze ontwikkeling is voor de culturele en eventsector van groot belang. 

Presenteren van cijfers

Ook voor bedrijven in de dienstverlening kan VR en AR heel interessant zijn, bijvoorbeeld voor het het presenteren van financiële overzichten. Dit kan veel aantrekkelijker worden gedaan in een 3D omgeving.

Workshop

De workshop wordt gegeven door Selmar Meents, Associate Professor Digital Business Transformation aan de Hogeschool van Amsterdam. Meents onderzoekt voor en met het bedrijfsleven de impact van nieuwe digitale technologieën. Naast het verzorgen van onderwijs geeft hij trainingen en workshops aan bedrijven en publiceert hij regelmatig.

Fectar geeft presentatie

Aanvullend op de workshop geeft het bedrijf Fectar een korte presentatie. Fectar heeft een nieuw innovatief platform gelanceerd, Fectar Studio, waarmee je zekf eigen VR- en AR-presentaties kan bouwen zonder code te hoeven kloppen. Het wordt zo voor organisaties veel eenvoudiger om zelf virtual reality en augmented reality-oplossingen te ontwikkelen. Een echte gamechanger op het gebied van content-creatie dus. Tijdens de presentatie van Fectar kan je vragen stellen of advies krijgen over je persoonlijke situatie. 

Waar, wanneer en hoe?

Locatie: Studio De Pijp, Oranjekerk, Tweede van der Helststraat 1-3, Amsterdam

Workshop: 15.30 – 17.00 uur, schrijf in hier in! 

Na de workshop vindt de Groeiborrel van MKB-Amsterdam plaats, van 17.00 tot 19.00 uur. Je bent hierbij van harte welkom voor een gratis hapje en drankje.

Digitaliseringsoffensief

Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale, mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...