Dwayne van der Klugt, projectleider bij Ready to Scale had onlangs een bijzondere taak te vervullen. Samen met collega Liselot Bosman mocht hij namelijk de kanshebbers nomineren voor het allereerste digitale Product van de Maand! Nooit eerder ging deze titel naar een digitaal product of dienst. Voor MKB-Amsterdam dus een mooie gelegenheid om samen met Dwayne stil te staan bij deze primeur. 

Ready to Scale, het bedrijf waar Dwayne en Liselot voor werken, zet zich al sinds 2013 in om startups en scale-ups die digitale producten of diensten aanbieden te helpen groeien. Dwayne: “Heel veel van die startups en scale-ups zijn altijd actief op zoek naar nieuwe klanten. En mkb’ers in de regio Amsterdam zijn juist weer op zoek naar digitale producten om hun bedrijf te helpen groeien. Vaak zie je dat ze dan kiezen voor digitale producten uit bijvoorbeeld Amerika, maar dat is helemaal niet nodig! Lokaal zijn er namelijk ook genoeg digitale bedrijven te vinden om ze daarmee te helpen. Het devies is dus eigenlijk: koop lokaal.” Dat het Product van de Maand nu in een digitaal jasje wordt gestoken is volgens Dwayne dan ook een goede gelegenheid om dat te laten zien.

Welke digitale producten zijn nuttig voor de mkb’er?

Bij het nomineren van de kanshebbers hebben Dwayne en Liselot vooral goed gelet op het nut van de digitale producten voor de mkb’er. “Veel digitale tools of oplossingen zijn vooral op de corporate wereld gericht. Wij hebben gekeken naar wat goed werkt voor de kleinere ondernemer, de mkb’er. Zij zijn vaak gebaat bij pragmatische, doelmatige oplossingen die snel en makkelijk toe te passen zijn. Dat zul je dus ook terugzien in de nominaties van deze maand.”

Dwayne zegt vereerd te zijn dat hij de nominaties voor het Product van de Maand mocht verzorgen. “Dit past supergoed bij waar we ons met Ready to Scale voor inzetten en ik merk dat het nu al veel positieve energie brengt. We kijken uit naar dit jaar met nog veel meer mooie nominaties!”

Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van MKB Amsterdam, Ready to Scale, de Hogeschool van Amsterdam en de gemeente Amsterdam. Het Digitaliseringsoffensief heeft tot doel de mkb-banenmotor in de regio Amsterdam te versnellen via digitalisering. Dat gebeurt via webinars, trainingen, groepsprogramma’s, matching en maatwerkondersteuning voor ondernemers met een groeiambitie. Wil je een in house workshop, neem dan contact met ons via info@mkb-amsterdam.nl.

Wil je weten welke producten door Dwayne en Liselot zijn genomineerd?
Lees dan dit artikel:

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Ondernemers winkelcentrum De Dukaat aan het Ecuplein: ‘Laat onze blauwe parkeerzone niet verdwijnen’

Ondernemers winkelcentrum De Dukaat aan het Ecuplein: ‘Laat onze blauwe parkeerzone niet verdwijnen’

Maik Schaffner, eigenaar van supermarkt Jumbo in winkelcentrum De Dukaat: ‘Wij zijn niet tegen de invoering van betaald parkeren. Maar bij het verdwijnen van de blauwe parkeerzone gaan bewoners met een parkeerontheffing op deze plekken staan.’ Guido Frankfurther: ‘Een goed functionerend winkelcentrum is belangrijk voor de leefbaarheid van het gebied.’ De commissie Mobiliteit en Openbare Ruimte van de gemeenteraad bespreekt donderdag de kwestie.

Leveranciers na elke levering terug naar Ringweg A10

Leveranciers na elke levering terug naar Ringweg A10

Vorige week maakte wethouder Van de Horst bekend 14 hoofdroutes voor autoverkeer te willen afsluiten. Vicevoorzitter Guido Frankfurther van MKB-Amsterdam: ‘Wij zien ook de voordelen van een autoluwere stad met minder drukte en een schonere lucht. Maar dat moet wel in goed overleg met het bedrijfsleven en in kleine, behapbare stappen, zodat het bedrijfsleven de tijd krijgt om zich aan te passen.’

Kantoorpanden Amstelveen moeten voldoen aan energielabel C

Kantoorpanden Amstelveen moeten voldoen aan energielabel C

Bedrijven in Amstelveen die nog niet voldoen aan de energielabel C hebben en brief gekregen om binnen twaalf weken een verbeterplan aan te leveren. Wethouder Floor Gordon: ‘Met het energielabel willen we ervoor zorgen dat gebouweigenaren energiezuinige maatregelen nemen. Dat is belangrijk om CO2 te besparen en het zorgt voor lagere energielasten.’

De Hanze Trade Summit: zakendoen én duurzaamheid

De Hanze Trade Summit: zakendoen én duurzaamheid

Bij Internationaal zaken doen komen niet alleen prijs en kwaliteit in de onderhandelingen ter sprake, maar steeds vaker ook meerdere SDG doelen. Erik de Boer, directeur MKB TRADE OFFICE: ‘Vrijdag 8 september hebben we een unieke internationale bijeenkomst voor ondernemers die importeren en exporteren of die de mogelijkheden voor import en export onderzoeken. Meld je snel aan!

‘Noord-Holland is rijk aan innovatieve ondernemers’

‘Noord-Holland is rijk aan innovatieve ondernemers’

Als gedeputeerde van de provincie Noord-Holland ondersteunt Ilse Zaal lokale mkb ondernemers op gebieden als stimulering van innovatie, een beter werkende arbeidsmarkt, ondersteuning bij verduurzaming of terugdringing van leegstand. De verkiezingen voor de Provinciale Staten op woensdag 15 maart zijn dan ook van groot belang voor jou als ondernemer. Ga stemmen!