Op 11 april kun je voor aanvang van de Groeiborrel de workshop ‘Hoe werf ik klanten met Linkedin’ gratis volgen. Deze workshop wordt aangeboden door het Digitaliseringsoffensief in samenwerking met MKB-Amsterdam. Tessa Welmers, Docent Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en coördinator van het Digitaliseringsoffensief vertelt hoe ze de kennis over digitalisering wil delen met zoveel mogelijk mensen.

In de regio Amsterdam hebben zo’n 200 bedrijven zich ingeschreven bij het Digitaliseringsoffensief. Zo krijgen ze gratis toegang tot een veelheid aan workshops, webinars en online advies over digitalisering. Een heel breed en complex onderwerp, waar je je als leek makkelijk in kunt verliezen. “In het begin hebben we ons aanbod laten leiden door de behoeften die de ondernemers bij inschrijving aangaven”, zegt Welmers. “ De workshops werden gegeven ons op school in Amsterdam Zuid-Oost.” In de praktijk bleek dat ondernemers de reis naar de Bijlmer niet graag maakten. Het was zo te zeggen niet zo druk. Welmers begrijpt dit: “Het zijn zware tijden voor ondernemers, elk uur telt en ze moeten hun prioriteiten stellen. Dan is een middag op school misschien een te-ver-van-mijn-bed show.”

Toegankelijk voor iedereen

Om meer mensen te bereiken met educatie en informatie over de kansen van digitalisering heeft Tessa Welmers het roer omgegooid. “We bieden van nu af aan workshops aan met laagdrempelige, praktische onderwerpen, die altijd vóór de maandelijkse Groeiborrel in de Oranjekerk plaatsvinden. Dan hoef je maar een uurtje eerder van huis te gaan. Daarnaast bieden we de mogelijkheid aan om als BIZ of ondernemersvereniging een workshop aan te vragen die specifiek is toegespitst op je doelgroep.” Welmers benadrukt dat het aanbod van Digitaliseringsoffensief ook toegankelijk is voor werknemers. “Ondernemer, nodig je collega’s uit, laat ze mee doen, de kennis is er, we willen het met zoveel mogelijk mensen delen!”

Negen miljoen haakjes

De workshop op 11 april gaat over het gebruik van LinkedIn, hét social media platform voor professionals met in Nederland 9 miljoen leden. Je krijgt in de workshop uitleg hoe LinkedIn werkt en hoe je met dit platform klanten kunt werven aan de hand van een praktijkcase. Je krijgt praktische, direct toepasbare tips hoe je je bedrijfsprofiel kunt opzetten en inzetten en je persoonlijke profiel kunt optimaliseren. De workshop is van 15.30 tot 17.00 uur in de Oranjekerk in Amsterdam, dezelfde locatie als de Groeiborrel. Mis het niet, schrijf je nu in!

Voor meer informatie over de mogelijkheid van workshops op locatie of elke andere vraag over Digitaliseringsoffensief, neem contact op met Tessa Welmers via t.j.welmers@hva.nl.

Maak gebruik van het Digitaliseringsoffensief!

Op de website www.digitaliseringsoffensief.nl kun je nog meer gratis trainingen en webinars volgen om je bedrijf nog digitaler te maken. Denk aan gratis webinars over social media, de vindbaarheid van je website, SEO, gebruik van data, online adverteren, online positioneren van je bedrijf, tot het inzetten van AI voor je bedrijf. En een hele community waar je vragen kunt stellen.

Door je te registreren op de website van het www.digitaliseringsoffensief.nl kun je via een korte zelfscan zien welke digitale kansen er voor je klaarliggen. Als je bent ingelogd kan je vervolgens het aanbod van gratis online en offline workshops en groepsprogramma’s in je eigen tijd volgen. Of maak gebruik van maatwerkoplossingen. 

Het is eenvoudig om toegang te krijgen tot alle informatie: registreer jezelf en log in. Het is gratis, het enige wat nodig is, is een registratie op de website en de zelfscan maken. Dit hebben we nodig omdat we dan het aanbod kunnen aanscherpen als we zien waar ondernemers behoefte aan hebben.

Digitaliseringsoffensief
Het aanbieden van trainingen en webinars is onderdeel van het Digitaliseringsoffensief. Het Digitaliseringsoffensief helpt mkb-bedrijven versneld te groeien met behulp van digitalisering. Een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Jerry van Schaik

Jerry van Schaik

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...