Groeiborrel van de maand oktober is achter de rug. Maandagavond hebben we weer een geslaagde avond gehad in de Oranjekerk in De Amsterdamse Pijp. Daarbij is zijn er ook weer twee nieuwe winnaars voor het Product van de Maand september bekendgemaakt. Bedankt iedereen voor het komen en tot de volgende editie op 7 november!

Over de winnaar van de juryprijs hoefden de juryleden van MKB-Amsterdam niet lang na te denken: de vlek- en geurwerende overhemden van Labfresh waren volgens juryvoorzitter Bert Bos de meer dan verdiende winnaar. “We zijn onder de indruk van de creativiteit van deze ondernemers om een overhemd te ontwikkelen waarin petflessen verwerkt zijn. We vinden het zo’n opvallend en uniek product; daardoor scoorde Labfresh op alle jurycriteria erg hoog. Bovendien getuigt het van doorzettingsvermogen om zo’n product ook daadwerkelijk te realiseren. Dat is wat ons betreft ultiem ondernemerschap en dus een mooi voorbeeld van waar Amsterdam voor staat.’’

Naast de juryprijs was er natuurlijk ook weer een publieksprijs: het product dat de meeste stemmen ontving van de lezers van de MKB-Amsterdam website, socials en nieuwsbrief. Die prijs is met een overtuigende overwinning 81 procent van de stemmen in de wacht gesleept door het duurzame notitieboekje van MOYU. Notities op de bladzijden van zo’n boekje zijn uitwisbaar en daardoor zijn pagina’s tot wel duizend keer opnieuw te gebruiken!

Zoals je ziet zijn er dus weer twee fantastische winnaars die de titel Product van de Maand prolongeren tijdens de afgelopen Groeiborrel. Winnaars, van harte gefeliciteerd met deze titel en jullie fantastische producten!

Workshop VR

Zoals altijd was er voorafgaand aan de borrel weer een interessante workshop te volgen georganiseerd door het Digitaliseringsoffensief. Maandag stond de workshop in het teken van Augmented en Virtual Reality (AR en VR). De workshop werd verzorgd door Selmar Meents, Associate Professor Digital Business Transformation aan de Hogeschool van Amsterdam. Om de gasten die de workshop volgden gelijk kennis te laten maken met de praktijk was Fectar aanwezig om een presentatie te geven. Zij ontwikkelden een platform waar bedrijven zelf AR en VR oplossingen konden bouwen. Daardoor wordt het voor veel ondernemers veel toegankelijker om met die technieken aan de slag te gaan. En natuurlijk waren er ook VR-brillen aanwezig om kennis te maken met de praktijk.

Zet 7 november in je agenda!

Zien we jou aankomende maand ook in de Oranjekerk? De Groeiborrel vindt dan plaats op maandag 7 november. Ook dan hebben we weer een mooie workshop voor je in de aanbieding. Wil je weten waar de workshop over gaat? Houd dan onze nieuwsbrief, site en socials in de gaten.

Met het ‘Product van de Maand’ wil MKB-Amsterdam ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Hoe kan Google Analytics helpen om jouw groei- of bedrijfsdoelen te behalen? Daar kom je achter tijdens de gratis workshop van het Digitaliseringsoffensief. Schrijf je snel in voor de gratis workshop op 12 december! Blijf je daarna ook gezellig voor de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel van het jaar?

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

Signalen uit de markt laten dit najaar al uitschieters naar 15 procent huurindexatie zien. Bij een explosief stijgende huur bovenop de energierekening betalen ondernemers dus dubbel de rekening. Ondernemer Iresh Soekhoe: ‘Ik merk dat het veel vergt van de gezondheid van ondernemers om continue in een overlevingsstand te staan. Zowel bij de overheid als bij vastgoedeigenaren is men zich niet bewust wat dat doet met kleine ondernemers.’

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Ooit over nagedacht om met jouw bedrijf op TikTok te gaan? Als je het aan Bert van Gulik van socialmediabedrijf BuzzPartners vraagt, biedt het platform dat zich kenmerkt door korte video’s van zo’n twintig seconden tal van kansen voor jou als ondernemer. Aan MKB-Amsterdam legt hij uit hoe TikTok jou kan helpen bij het bereiken van je publiek én hoe je er potentiële nieuwe klanten mee aantrekt. Van Gulik: ‘Dit is je kans om voorop te lopen!’

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Wat hebben een optimistische trui, een scheermes van bamboe, een kaasje uit Katwoude, een micro avontuur en een onverwoestbare tas gemeen? Ze zijn alle vijf in de race om de Product van de Maand prijs te winnen! Doe mee en stem op een mooi Amsterdams product! En kom 12 december naar onze Groeiborrel.

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

MKB-Nederland voorzitter Jacco Vonhof riep deze week het kabinet op tot minder regelgeving voor mkb ondernemers. Volgens Vonhof hollen we de laatste tijd van crisis naar crisis en dat ontneemt ons het zicht op de toekomst. Die crises zorgen bovendien voor een soort paniekvoetbal. ‘We proberen met nog weer nieuwe regels de boel op te lappen, maar al dat pleisters plakken helpt ons niet verder.’

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw favoriete Product van de Maand november! De volgende producten zijn geselecteerd: onverwoestbare tas van UNBEGUN, plasticvrije scheermesjes van Bamboovement, een reis niet ver van huis van Avontuur Dichtbij, biologische Jersey kaasje van Henri Willig en de trui van New Optimist! Breng nu je stem uit!