Groeiborrel van de maand oktober is achter de rug. Maandagavond hebben we weer een geslaagde avond gehad in de Oranjekerk in De Amsterdamse Pijp. Daarbij is zijn er ook weer twee nieuwe winnaars voor het Product van de Maand september bekendgemaakt. Bedankt iedereen voor het komen en tot de volgende editie op 7 november!

Over de winnaar van de juryprijs hoefden de juryleden van MKB-Amsterdam niet lang na te denken: de vlek- en geurwerende overhemden van Labfresh waren volgens juryvoorzitter Bert Bos de meer dan verdiende winnaar. “We zijn onder de indruk van de creativiteit van deze ondernemers om een overhemd te ontwikkelen waarin petflessen verwerkt zijn. We vinden het zo’n opvallend en uniek product; daardoor scoorde Labfresh op alle jurycriteria erg hoog. Bovendien getuigt het van doorzettingsvermogen om zo’n product ook daadwerkelijk te realiseren. Dat is wat ons betreft ultiem ondernemerschap en dus een mooi voorbeeld van waar Amsterdam voor staat.’’

Naast de juryprijs was er natuurlijk ook weer een publieksprijs: het product dat de meeste stemmen ontving van de lezers van de MKB-Amsterdam website, socials en nieuwsbrief. Die prijs is met een overtuigende overwinning 81 procent van de stemmen in de wacht gesleept door het duurzame notitieboekje van MOYU. Notities op de bladzijden van zo’n boekje zijn uitwisbaar en daardoor zijn pagina’s tot wel duizend keer opnieuw te gebruiken!

Zoals je ziet zijn er dus weer twee fantastische winnaars die de titel Product van de Maand prolongeren tijdens de afgelopen Groeiborrel. Winnaars, van harte gefeliciteerd met deze titel en jullie fantastische producten!

Workshop VR

Zoals altijd was er voorafgaand aan de borrel weer een interessante workshop te volgen georganiseerd door het Digitaliseringsoffensief. Maandag stond de workshop in het teken van Augmented en Virtual Reality (AR en VR). De workshop werd verzorgd door Selmar Meents, Associate Professor Digital Business Transformation aan de Hogeschool van Amsterdam. Om de gasten die de workshop volgden gelijk kennis te laten maken met de praktijk was Fectar aanwezig om een presentatie te geven. Zij ontwikkelden een platform waar bedrijven zelf AR en VR oplossingen konden bouwen. Daardoor wordt het voor veel ondernemers veel toegankelijker om met die technieken aan de slag te gaan. En natuurlijk waren er ook VR-brillen aanwezig om kennis te maken met de praktijk.

Zet 7 november in je agenda!

Zien we jou aankomende maand ook in de Oranjekerk? De Groeiborrel vindt dan plaats op maandag 7 november. Ook dan hebben we weer een mooie workshop voor je in de aanbieding. Wil je weten waar de workshop over gaat? Houd dan onze nieuwsbrief, site en socials in de gaten.

Met het ‘Product van de Maand’ wil MKB-Amsterdam ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...