We kijken tevreden terug op een mooie avond. Het is goed dat het weer kan om elkaar te zien en hopelijk blijft dat voorlopig zo. Zoals een mkb ondernemer gisteren aangaf: ‘fijn om weer onder andere mkb’ers te zijn.’ Wie er gisteren niet bij was is natuurlijk razend nieuwsgierig: wat heb ik allemaal gemist?!
E-mailmarketing: nog steeds een belangrijke marketingtool
In de prachtige zaal van de Oranjekerk trapte Tom van der Horst van Skorez af met een workshop e-mailmarketing. Een workshop die precies aansloot op het niveau van de bezoekers dankzij menti.com. Een online systeem om mensen via hun telefoon te laten stemmen op stellingen. Vervolgens ging de workshop van start met stap voor stap wat je nodig hebt een mooie nieuwsbrieven te maken die klanten lezen en uiteindelijk je dienst of product gaan kopen. Je wilt natuurlijk dat mensen je nieuwsbrief lezen en niet gelijk weggooien. Eén van de tips was om vooral een persoonlijke aanhef te gebruiken en mensen persoonlijk aan te spreken. Wil je de presentatie van gisterenavond terugkijken? Dat kan over over een paar dagen, meld je alvast gratis aan op www.digitaliseringsoffensief.nl. Hier heb je toegang tot vele andere webinars.
Winnaar product van de maand mei
De kroon op de avond is natuurlijk de uitreiking van het Product van de Maand. Bert Bos, vakjurylid en bestuurslid van MKB-Amsterdam wist weer mooi te verwoorden hoe de Honingstroopwafel van Lanskroon de winnaar was geworden van de jury- en publieksprijs. Bert Bos: ‘Zij die de Honingstroopwafel van Lanskroon eenmaal hebben gegeten keren altijd terug naar de intieme banketbakkerswinkel van Lanskroon hoek Heisteeg/Singel. Meer dan 100 jaar verkrijgbaar en dagelijks vers gemaakt. “Made with love” is de missie van de familie Dunselman in nu alweer de 4e generatie. Het lijkt of de bijen persoonlijk hun honing afleveren. Gecombineerd met duurzame bakkersingrediënten levert dat een uniek product op. Door Het Parool ooit aangeduid als de “verborgen parel” van Amsterdam.’
Bijzonder is dat een deel van de opbrengst naar twee goede doelen gaat. De Stichting de Bron voor Rust & Geluk in Portugal met unieke ontspanningsprogramma s en Bake for Life met een opleiding voor jonggehandicapten in ontwikkelingslanden en de begeleiding van de oprichting van hun bakkerij.
Speakers corner, een bron van inspiratie
Peter Herrebout van de werkgroep Groei van MKB-Amsterdam sloot de avond waardig af met de speakers corner. Vele mensen maakte van het moment gebruik om hun eigen bedrijf te pitchen. Hierdoor ontstonden mooie kruisbestuivingen aan het einde van de borrel. Het was nog lang gezellig en we hopen je volgende keer ook te zien op de volgende Groeiborrel op 4 juli. Waar ook weer een workshop te volgen is om je bedrijf digitaler te maken. Deze keer neemt Wilco Verdoold je mee in het landschap van social media om meer bekendheid van je bedrijf te krijgen en je online sales te boosten.
Zet de volgende Groeiborrel op maandag 4 juli alvast in je agenda, in de Oranjekerk in Amsterdam.
Wil je alvast aanmelden voor de workshop? Dat kan hier.
MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten; producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.