We kijken tevreden terug op een mooie avond. Het is goed dat het weer kan om elkaar te zien en hopelijk blijft dat voorlopig zo. Zoals een mkb ondernemer gisteren aangaf: ‘fijn om weer onder andere mkb’ers te zijn.’ Wie er gisteren niet bij was is natuurlijk razend nieuwsgierig: wat heb ik allemaal gemist?!

E-mailmarketing: nog steeds een belangrijke marketingtool

In de prachtige zaal van de Oranjekerk trapte Tom van der Horst van Skorez af met een workshop e-mailmarketing. Een workshop die precies aansloot op het niveau van de bezoekers dankzij menti.com. Een online systeem om mensen via hun telefoon te laten stemmen op stellingen. Vervolgens ging de workshop van start met stap voor stap wat je nodig hebt een mooie nieuwsbrieven te maken die klanten lezen en uiteindelijk je dienst of product gaan kopen. Je wilt natuurlijk dat mensen je nieuwsbrief lezen en niet gelijk weggooien. Eén van de tips was om vooral een persoonlijke aanhef te gebruiken en mensen persoonlijk aan te spreken. Wil je de presentatie van gisterenavond terugkijken? Dat kan over over een paar dagen, meld je alvast gratis aan op www.digitaliseringsoffensief.nl. Hier heb je toegang tot vele andere webinars.

Winnaar product van de maand mei

De kroon op de avond is natuurlijk de uitreiking van het Product van de Maand. Bert Bos, vakjurylid en bestuurslid van MKB-Amsterdam wist weer mooi te verwoorden hoe de Honingstroopwafel van Lanskroon de winnaar was geworden van de jury- en publieksprijs. Bert Bos: ‘Zij die de Honingstroopwafel van Lanskroon eenmaal hebben gegeten keren altijd terug naar de intieme banketbakkerswinkel van Lanskroon hoek Heisteeg/Singel. Meer dan 100 jaar verkrijgbaar en dagelijks vers gemaakt. “Made with love” is de missie van de familie Dunselman in nu alweer de 4e generatie. Het lijkt of de bijen persoonlijk hun honing afleveren. Gecombineerd met duurzame bakkersingrediënten levert dat een uniek product op. Door Het Parool ooit aangeduid als de “verborgen parel” van Amsterdam.’

Bijzonder is dat een deel van de opbrengst naar twee goede doelen gaat. De Stichting de Bron voor Rust & Geluk in Portugal met unieke ontspanningsprogramma s en Bake for Life met een opleiding voor jonggehandicapten in ontwikkelingslanden en de begeleiding van de oprichting van hun bakkerij.

Speakers corner, een bron van inspiratie

Peter Herrebout van de werkgroep Groei van MKB-Amsterdam sloot de avond waardig af met de speakers corner. Vele mensen maakte van het moment gebruik om hun eigen bedrijf te pitchen. Hierdoor ontstonden mooie kruisbestuivingen aan het einde van de borrel. Het was nog lang gezellig en we hopen je volgende keer ook te zien op de volgende Groeiborrel op 4 juli. Waar ook weer een workshop te volgen is om je bedrijf digitaler te maken. Deze keer neemt Wilco Verdoold je mee in het landschap van social media om meer bekendheid van je bedrijf te krijgen en je online sales te boosten.

Zet de volgende Groeiborrel op maandag 4 juli alvast in je agenda, in de Oranjekerk in Amsterdam.

Wil je alvast aanmelden voor de workshop? Dat kan hier.

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten; producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...