Vanaf deze week kunnen bedrijven adverteren op de ruiten van gesloten horecazaken in Amsterdam. Met dit initiatief, Reclame voor de Horeca, kunnen goedlopende bedrijven en de noodlijdende horeca elkaar een handje helpen. Supermarktconcern Dirk bijt het spits af: zij adverteren met hun rode posters al bij een aantal restaurants en cafés in de stad.
Op die poster staat te lezen dat Dirk de horecazaken in kwestie steunt met het huren van hun ruiten totdat ze weer open kunnen. Het idee komt van Tosti Creative, een creatief bureau uit Amsterdam. Roby Hormis van Tosti Creative: ‘’Wij werken met klanten waar de zaken nu goed gaan maar hebben ook een horecatak waar nu natuurlijk heel weinig gebeurt. Met deze actie proberen we die twee werelden bij elkaar te brengen. Horecazaken zitten vaak op A-locaties waar veel mensen langskomen, dat is natuurlijk heel geschikt voor reclame. Zo is het idee ontstaan’’
Op dit moment adverteert alleen Dirk, maar volgens Hormis zijn er meer bedrijven die willen adverteren. Tosti Creative is op het moment aan het inventariseren welke bedrijven op welke plek hun posters kunnen ophangen. Duidelijk is wel dat het initiatief zich ook buiten de stad gaat verspreiden. Hormis: ‘’Wat ons betreft geldt het initiatief voor heel Nederland. Op het moment zijn we al bezig met steden als Breda en Utrecht.’’