Vanaf deze week kunnen bedrijven adverteren op de ruiten van gesloten horecazaken in Amsterdam. Met dit initiatief, Reclame voor de Horeca, kunnen goedlopende bedrijven en de noodlijdende horeca elkaar een handje helpen. Supermarktconcern Dirk bijt het spits af: zij adverteren met hun rode posters al bij een aantal restaurants en cafés in de stad. 

Op die poster staat te lezen dat Dirk de horecazaken in kwestie steunt met het huren van hun ruiten totdat ze weer open kunnen. Het idee komt van Tosti Creative, een creatief bureau uit Amsterdam. Roby Hormis van Tosti Creative: ‘’Wij werken met klanten waar de zaken nu goed gaan maar hebben ook een horecatak waar nu natuurlijk heel weinig gebeurt. Met deze actie proberen we die twee werelden bij elkaar te brengen. Horecazaken zitten vaak op A-locaties waar veel mensen langskomen, dat is natuurlijk heel geschikt voor reclame. Zo is het idee ontstaan’’ 

Op dit moment adverteert alleen Dirk, maar volgens Hormis zijn er meer bedrijven die willen adverteren. Tosti Creative is op het moment aan het inventariseren welke bedrijven op welke plek hun posters kunnen ophangen. Duidelijk is wel dat het initiatief zich ook buiten de stad gaat verspreiden. Hormis: ‘’Wat ons betreft geldt het initiatief voor heel Nederland. Op het moment zijn we al bezig met steden als Breda en Utrecht.’’

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...