Voor de meeste ondernemers was dit jaar hectischer dan ooit, al was dat vaak niet het soort hectiek dat omzet oplevert. Ook voor MKB-Nederland was het druk. In Den Haag waren onze landelijk voorzitter Jacco Vonhof en zijn team lange dagen (en soms nachten) aan het onderhandelen met het kabinet over de maatregelen. En in onze regio deden wij hetzelfde met de diverse gemeenten en de provincie. Dit soort momenten laten je wel beseffen hoe belangrijk een goede vertegenwoordiging van ondernemers is!
Al voor corona hebben we in Amsterdam ingezet op een nieuwe strategie. Daarin leggen we de nadruk op communicatie via sociale media. Iedere week maken we een aflevering van MKB-TV en we brengen twee keer per week een MKB-Mail uit met het belangrijkste nieuws voor ondernemers. Dat bleek tijdens corona natuurlijk een gelukkige greep. En na corona gaan we daar mee door. Voor het komende jaar hebben we een aantal speerpunten waarop we extra gaan inzetten. Onder meer voor de profilering van de regio Amsterdam als Food Capital, het verbeteren van de toeleiding naar werk en de bereikbaarheid van de regio.
Daarnaast zetten we in op de groei van ondernemers. Dit jaar zijn we gestart met de Product van de Maand verkiezingen en de Groeiborrels op de derde donderdag van de maand. De grote finale is op 21 januari. Dan maken in een speciale uitzending van MKB TV bekend wie de publieksprijs en de juryprijs hebben gewonnen voor het Product van het Jaar . Klik hier en breng ook je stem uit op een van de 25 genomineerden. In 2021 beginnen we samen met de Hogeschool van Amsterdam en Start-up Village een groot digitaliseringsoffensief. Daarmee willen we alle MKB-ondernemers helpen het maximale te halen uit de technologische mogelijkheden. Er kan ook voor jouw bedrijf waarschijnlijk meer dan je denkt!
Kortom, ook in 2021 zetten we ons volop in voor jouw belangen en die van andere ondernemers.
Wij wensen jullie fijne feestdagen toe met jullie dierbaren.
Dinsdag 5 januari ontvang je weer MKB-Mail van ons.
Bart Drenth,
Voorzitter MKB Amsterdam