Nu de horeca nog steeds gesloten is, gaan veel Amsterdammers lopend langs hun favoriete restaurants en cafés. Shannice Wilner (25) speelde handig in op de situatie en bedacht De Oesterwandeling. De eerste editie vond afgelopen zaterdag plaats: in een wandeltocht langs verschillende horecazaken konden deelnemers bij elke stop een drankje drinken en een oester slurpen. 

Het idee om de wandeling op oesters te richten komt niet helemaal uit de lucht vallen. Al een aantal jaren is Wilner succesvol met haar kledingmerk Pescattura. Daarmee verkoopt ze truien met daarop de iconische slogan ‘Koester Je Oester’. Dat Wilner veel met oesters heeft mag dan ook duidelijk zijn: ‘’Ik zie oesters echt als iets feestelijks, ik haal ze ook altijd als ik iets te vieren heb. Zo is de Oesterwandeling ook bedoeld. Het is een feestje, een lichtpuntje in een tijd die voor velen toch wel moeilijk is.’’ 

Wilner blikt terug op de primeur van de door haar georganiseerde wandeling afgelopen weekend: ‘’Het was echt een succes, ik heb alleen maar positieve reacties gekregen. Ook achteraf bleven mensen leuke berichten sturen via e-mail en Instagram. Het feit dat er binnen vier uur tijd 300 kaarten waren verkocht zegt natuurlijk ook wel iets.’’ Het was dan ook geen eenmalig initiatief: de kaarten voor aankomend weekend zijn alweer in de verkoop en lopen hard. Er zijn dan twee routes te lopen: een door het Centrum en de Pijp, de andere door Amsterdam-Oost. Voor het Paasweekend werkt Wilner hard aan een editie in Amsterdam-West en Rotterdam.

Publiciteit voor deelnemende zaken mooi meegenomen
Het organiseren van de Oesterwandeling is razendsnel gegaan. Het was voor Wilner niet moeilijk om horecazaken aan zich te binden. Restaurants als Lion Noir en Fa. Peekelharing waren meteen enthousiast: ‘’Nu de horeca dicht is, is alle publiciteit voor de deelnemende zaken natuurlijk mooi meegenomen. Er waren ook deelnemers aan de wandeling die nog nooit van bepaalde restaurants hadden gehoord, dus je creëert ook nog eens een nieuw publiek.’’ Goed om te weten: bij ieder restaurant krijg je een ander soort oester. Zo kom je bijzondere variaties tegen met passievrucht, bosui en chilipeper, en bij Brut de Mer op het Gerard Douplein staat zelfs een oesterbar waar je je eigen toppings kunt kiezen. Maar liefhebbers van minder opsmuk hoeven zich geen zorgen te maken: ook de Zeeuwse platte met citroen is van de partij.

Ben je enthousiast geworden door dit artikel en heb je zin om een oesterwandeling te maken? Via @oesterwandeling op Instagram kun je je kaartje kopen. Er zijn nog tickets voor aankomend weekend verkrijgbaar!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan!

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan!

De verkiezingen op 16 maart zijn uiteraard voor jou als ondernemer belangrijk! Komt er een gemeentebestuur dat niet alleen aandacht heeft voor bewoners maar ook voor ondernemers? Volg via onze nieuwsbrief MKB Mail en onze socials de belangrijkste ontwikkelingen.

Corona kan voor ondernemers nog lang nagalmen

Corona kan voor ondernemers nog lang nagalmen

Het einde van de gezondheidscrisis is in zicht. Voor veel ondernemers begint nu de economische ellende pas echt. Drenth: ‘We vragen alle overheden om daar rekening mee te houden. Eén van de voorstellen is om ondernemers met schulden als doelgroep op te nemen in de pilot Pauzeknop, dat als doel heeft door de coronacrisis getroffen zelfstandigen te ondersteunen.’

Gezocht: ondernemers met oplossingen

Gezocht: ondernemers met oplossingen

Ben jij klaar om impact te maken in de stad? Meld je dan aan voor buurtchallenge Boost je Buurt. Je kan als ondernemer een Impact Hub Amsterdam ondernemersprogramma winnen ter waarde van €2.500 én kans maken op een ontwikkelbudget van €2.500, €5.000 of €7.500. Meedoen? Lees snel verder.

‘Nieuwe generatie is ontzettend innovatief’

‘Nieuwe generatie is ontzettend innovatief’

Studenten van Inholland gaan onder leiding van MKB-Amsterdam bestuurslid Bert Bos aan de slag met het ontwikkelen van duurzaamheidsplannen voor ondernemers. Ondernemers die wel oren hebben naar zo’n plan kunnen zich aanmelden. Binnenkort ook nieuws van Bert Bos over het Product van het Jaar!

‘Elke besparing is welkom’

‘Elke besparing is welkom’

De invoering van de reclamebelasting wordt twee maanden uitgesteld. Bart Drenth: ‘Ondernemers hebben het moeilijk en elke besparing is welkom. Ook als die maar over twee maanden gaat. En in maart zijn er weer nieuwe verkiezingen.’

MKB TV over reclamebelasting: Wat vindt de lokale politiek ervan?

MKB TV over reclamebelasting: Wat vindt de lokale politiek ervan?

Hoe denken ze in de Stopera over de herinvoering van de reclamebelasting? Met onder andere Rutger Groot Wassink van GroenLinks, Elise Moeskops van D66 en Claire Martens van de VVD. Uitstel of afstel? Dat zie je in de nieuwe aflevering van MKB TV!