Elke maand biedt het Digitaliseringsoffensief mkb ondernemers een workshop op het gebied van digitalisering. Deze workshops zijn een uitstekende manier om op de hoogte te blijven van zowel de kansen als de uitdagingen van digitale ontwikkelingen. Laat deze gratis kennis niet aan je voorbij gaan en kom maandag 6 maart naar de Oranjekerk voor de workshop ‘Hoe word je lokaal online zichtbaarder bij je doelgroep?‘ Na afloop kun je dan meteen door naar de netwerkborrel van MKB-Amsterdam.

Je bedrijf moet online zichtbaar zijn

Deze workshop is speciaal bedoeld voor ondernemers die lokaal opereren en de ambitie hebben om online zichtbaarder te worden bij hun doelgroep. De workshop is ook geschikt voor lokale ondernemers die via hun webshop meer willen verkopen.  Zeker sinds de Coronaperiode oriëntereren consumenten en bedrijven zich online in het aankoopproces voordat zij een aankoop in een webshop of winkel doen. In de retail gaat het zelfs om ruim 8 van de 10 consumenten (Retailtrends, 2022).  Wil je ook dat je bedrijf wordt meegenomen in deze oriëntatiefase? Dan is het wel belangrijk dat je doelgroep jouw bedrijf online weet te vinden. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Een van de manieren is er voor zorgen dat je bedrijf goed gevonden wordt door de zoekmachine van Google. Wist je bijvoorbeeld dat je bij Google gratis een bedrijfsprofiel kunt aanmaken waardoor je in je servicegebied  beter gevonden wordt door je potentiële klanten? Kom naar de workshop en krijg nog veel meer tips en tricks om zichtbaarder te worden bij je doelgroep.

Digitale kennis voor iedereen

De workshop wordt gegeven door Tessa Welmers, docent Commerciële Economie van de Hogeschool van Amsterdam. Zij is enthousiast over het aanbod van het Digitaliseringsoffensief. “Als ondernemer kun je gratis trainingen en webinars volgen over social media, de vindbaarheid van je website, SEO, gebruik van data, online adverteren, online positioneren van je bedrijf en het inzetten van AI voor je bedrijf. Daarnaast bieden we de mogelijkheid aan om als BIZ of ondernemersvereniging een workshop aan te vragen die specifiek is toegespitst op een doelgroep.” Welmers benadrukt dat het aanbod van Digitaliseringsoffensief ook toegankelijk is voor werknemers. “Ondernemer, nodig je collega’s uit, laat ze mee doen, de kennis is er, we willen het met zoveel mogelijk mensen delen!”

Waar, wanneer en hoe?

Workshop: 15.30 – 17.00 uur. Je kunt gratis deelnemen door je hier in te schrijven.

Netwerkborrel: 17.-00 – 19.00 uur

Lokatie: Oranjekerk, tweede van der Helststraat 1-3, Amsterdam

Voor meer informatie over de mogelijkheid van workshops op locatie of elke andere vraag over Digitaliseringsoffensief, neem contact op met Tessa Welmers via t.j.welmers@hva.nl.

Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van Gemeente Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam, Ready to Scale en MKB-Amsterdam.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Jerry van Schaik

Jerry van Schaik

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...