De kickoff van het Digitaliseringsoffensief komt steeds dichterbij: op donderdag 16 september is het al zover. Ondernemers kunnen daar hun kansen op digitaal vlak ontdekken en inspiratie opdoen tijdens de presentaties die worden gegeven. Een van die presentaties wordt gegeven door Jitske Naberman. Zij startte de Dutch Museum Gift Shop en vergrootte daarmee de online kansen van Nederlandse musea.

In de Dutch Museum Gift Shop kunnen alle aangesloten musea hun producten online verkopen. Naberman won in mei 2020 al de titel ‘Product van de Maand’ met haar digitale initiatief. Op dit moment zijn er al tien Nederlandse musea die hun producten verkopen in de de DMGS en binnenkort zal dat aantal toenemen. Naberman startte ooit het initiatief omdat ze het opvallend vond dat veel museumwinkels wel heel veel leuke producten verkochten, maar dit nog niet online deden. ‘’Door online te verkopen krijg je nu eenmaal een veel groter bereik’’, zegt ze. 

Ook kunnen musea door de DMGS beter samenwerken. ‘’Je kunt hier zien welke producten andere musea aanbieden en wat populair is of juist niet. Hierdoor kunnen musea elkaar helpen bij de ontwikkeling van hun eigen producten, dus daar liggen zeker kansen.’’ Naberman heeft dan ook een duidelijk advies aan ondernemers die overwegen hun kansen online te benutten: ‘’Ga er gewoon voor. Door online te verkopen zie je pas goed hoe groot de markt is en kun je je eigen merk echt verstevigen.’’

Wil jij bij de kickoff van het Digitaliseringsoffensief zijn? Dat kan! Meld je aan via deze link en dan zien we je graag op 16 september in de Johan Cruijff ArenA.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...