De kickoff van het Digitaliseringsoffensief komt steeds dichterbij: op donderdag 16 september is het al zover. Ondernemers kunnen daar hun kansen op digitaal vlak ontdekken en inspiratie opdoen tijdens de presentaties die worden gegeven. Een van die presentaties wordt gegeven door Jitske Naberman. Zij startte de Dutch Museum Gift Shop en vergrootte daarmee de online kansen van Nederlandse musea.

In de Dutch Museum Gift Shop kunnen alle aangesloten musea hun producten online verkopen. Naberman won in mei 2020 al de titel ‘Product van de Maand’ met haar digitale initiatief. Op dit moment zijn er al tien Nederlandse musea die hun producten verkopen in de de DMGS en binnenkort zal dat aantal toenemen. Naberman startte ooit het initiatief omdat ze het opvallend vond dat veel museumwinkels wel heel veel leuke producten verkochten, maar dit nog niet online deden. ‘’Door online te verkopen krijg je nu eenmaal een veel groter bereik’’, zegt ze. 

Ook kunnen musea door de DMGS beter samenwerken. ‘’Je kunt hier zien welke producten andere musea aanbieden en wat populair is of juist niet. Hierdoor kunnen musea elkaar helpen bij de ontwikkeling van hun eigen producten, dus daar liggen zeker kansen.’’ Naberman heeft dan ook een duidelijk advies aan ondernemers die overwegen hun kansen online te benutten: ‘’Ga er gewoon voor. Door online te verkopen zie je pas goed hoe groot de markt is en kun je je eigen merk echt verstevigen.’’

Wil jij bij de kickoff van het Digitaliseringsoffensief zijn? Dat kan! Meld je aan via deze link en dan zien we je graag op 16 september in de Johan Cruijff ArenA.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

Jacco Vonhof: ‘Ondernemers hebben door corona een jas uitgedaan, maar staan tegelijk voor grote investeringen. Er is een kabinet nodig dat knopen doorhakt. De transitie moet voor het mkb haalbaar en betaalbaar zijn.’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

Bart Drenth: Er moet een loket komen waar je als ondernemer kunt aankloppen als je, wat coronasteun betreft, tussen wal en schip bent beland. Sportschoolhouder Jeroen van Beek is zo’n ondernemer. ‘We zitten nog steeds in de fase van ‘samen door de crisis’. We staan achterin de rij, maar we staan er nog steeds.’

10 tips om cybercrime te voorkomen

10 tips om cybercrime te voorkomen

Dave Maasland, ondernemer op het gebied van cybersecurity, stelde in het kader van de kick-off van het Digitaliseringsoffensief een top-10 van securitytips op.

Pure markt hunkert naar heropening

Pure markt hunkert naar heropening

Oprichter Trienet Kroon was met haar Pure Markt nauwelijks meer weg te denken uit onder meer Amstelpark, Amsterdamse Bos en Park Frankendael. De coronacrisis gooide ook hier roet in het eten. De ‘evenementenstatus’ zat haar daarbij flink in de weg.

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

De gemeente Haarlemmermeer onderzoekt koopgedrag en tevredenheid over het aanbod in winkels. Naast de detailhandel zal dit jaar ook de horeca en recreatiesector worden onderzocht. Deel ook jouw mening!