Vanaf vandaag kunnen ondernemers uit de regio Amsterdam een 0-meting doorlopen. Deze meting geeft inzicht in hoe digitaal jouw bedrijf is en hoe je verdere digitalisering van je bedrijf kunt aanpakken. Mooi meegenomen dus! Want met digitalisering kun je jouw bedrijf verder laten groeien. MKB-Amsterdam, Ready To Scale, de Hogeschool van Amsterdam en de Gemeente Amsterdam bieden je de 0-meting gratis aan als eerste stap van het Digitaliseringsoffensief Amsterdam. Esther Mooiman, één van de onderzoekers die de 0-meting heeft ontwikkeld, vertelt je hoe de 0-meting is opgezet, wat er precies mee wordt gedaan en bovendien wat jij er als ondernemer aan hebt.

“Stap voor stap hebben we geïdentificeerd op welke gebieden een MKB’er kan digitaliseren. Veel mensen denken dan direct aan sales of productieprocessen, maar er zijn veel meer plekken waar digitalisering kan plaatsvinden. Met de 0-meting willen we uitzoeken binnen welke processen digitalisering al goed gaat en ook waar nog terrein te winnen valt.” Mooiman en haar collega’s gebruikten bestaande data en onderzoeken bij de ontwikkeling van de 0-meting. Ook is de vragenlijst voorgelegd aan verschillende experts.

Gratis webinars
De 0-meting voor ondernemers is heel handig en belangrijk om inzichtelijk te krijgen hoe digitaal jouw bedrijf is. “Op basis van de antwoorden in de vragenlijst krijgt de ondernemer dan ook direct feedback.” Onderzoekers kunnen met de gegeven antwoorden ook gelijk aan de slag: “Het is de bedoeling dat we de antwoorden van de ondernemers direct gaan inzetten voor het ontwikkelen van webinars en workshops. Zo creëren we een trainingsaanbod dat direct aansluit op de behoefte van ondernemers in de regio.”

Voor ondernemers die de 0-meting invullen zijn er meer voordelen. Na het invullen kun je namelijk gratis deelnemen aan de toekomstige webinars. “Hier kunnen ondernemers echt hun voordeel mee doen. Het Digitaliseringsoffensief heeft als doel de ondernemer ‘hands-on’ skills bij te brengen. Zo kun je dus gelijk met je eigen vraagstukken aan de slag.”

Vul de 0-meting in!
Het lijkt ons duidelijk: meedoen heeft genoeg voordelen. Start dus gelijk! Ontdek je groeimogelijkheden en vul hier de 0-meting in! Wil je nog meer aandacht besteden aan digitalisering van jouw onderneming? Meld je dan voor het Digitaliseringsoffensief aan. Stuur een e-mail naar marcia.appels@mkb-amsterdam.nl, en ontvang meer informatie over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Deze profielscan is onderdeel van het Digitaliseringsoffensief. Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van Gemeente Amsterdam, MKB-Amsterdam, De Hogeschool van Amsterdam en Ready to Scale. Mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Anne van der Krol

Anne van der Krol

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...