MKB-Amsterdam heeft zich de afgelopen jaren sterk gemaakt voor het intrekken van de reclamebelasting. Zeker voor kleine bedrijven is deze belasting op o.a. menukaarten, uithangborden en gevelreclame een ongewoon zware belasting. In het coalitieakkoord dat PvdA, Groen Links en D66 deze week presenteerden, laat het college weten dat ‘we onderzoeken hoe we de reclamebelasting verder kunnen differentiëren, zodat kleine uitingen niet belast zijn en het zwaartepunt ligt op die uitingen die het meest beslag leggen op de openbare ruimte.

Verlichting van lasten voor mkb’ers

‘Positief dat er wordt gekeken naar een differentiering in de reclamebelasting, vindt Bart Drenth, voorzitter MKB-Amsterdam. ‘We hadden liever gezien dat de reclamebelasting als geheel zou worden afgeschaft, maar deze ontlasting voor mkb’ers zou heel welkom zijn. We blijven het college volgen hoe ze met deze belofte omgaan.

Dit voorjaar initieerde MKB-Amsterdam een campagne om de reclamebelasting af te schaffen door middel van een petitie. Bart Drenth zei bij de aftrap van de campagne: ‘Iedereen weet dat winkels en horeca veel hebben geleden in de coronatijd. In deze lastige tijden is eerder hulp en stimulans nodig dan nog een extra belasting. We roepen ondernemers en mensen die ondernemers willen steunen op om onze petitie te ondertekenen.’ De petitie is ondertekend door ca 1.000 bedrijven.

Kijk hieronder de aflevering MKB TV over de reclamebelasting:

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Jerry van Schaik

Jerry van Schaik

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

‘Hulp bedrijfsleven nodig bij grote transities’

‘Hulp bedrijfsleven nodig bij grote transities’

De Amsterdams economie groeit, maar de verdeling van de brede welvaart loopt achter. Om het welzijn van de Amsterdammers te bevorderen zijn grote transities nodig. Op de bijeenkomst ‘De Staat van de Stad’ waren politiek en bedrijfsleven het unaniem eens: de creativiteit en innovatiekracht van de private sector moet worden ingezet om samen met het stadsbestuur deze uitdagingen aan te gaan.

Kringshoppen: vanuit je luie stoel naar de kringloopwinkel

Kringshoppen: vanuit je luie stoel naar de kringloopwinkel

Tijdens de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel klommen de mannen van Kringshoppen op de zeepkist. Met Kringshoppen kun je online naar de kringloopwinkel. Dat betekent meer exposure voor aangeboden producten én meer winkelgemak. Verdient jouw bedrijf ook aandacht en exposure? Kom aanstaande maandag 4 juli ook naar onze Groeiborrel in de Pijp.

Koffie van Hoofdkwartier Koffiebranderij aan kop in strijd om publieksprijs!

Koffie van Hoofdkwartier Koffiebranderij aan kop in strijd om publieksprijs!

Wijn, koffie, melk, chocola en kaas: deze producten uit Amstelveen zijn genomineerd voor het Product van de Maand juni. Deze week heeft de koffie van Hoofdkwartier Koffiebranderij een grote inhaalslag gemaakt! Ze staan nu aan kop in de peiling. Wil jij je favoriete product steunen? Je kan nog stemmen!

‘Steun nodig voor ondernemers op rand van faillissement’

‘Steun nodig voor ondernemers op rand van faillissement’

MKB-Amsterdam voorzitter Bart Drenth vindt dat bedrijven in de knel hulp moeten krijgen: ‘Hoewel de lockdowns al enige tijd achter ons liggen, laten de economische gevolgen ervan zich voor veel bedrijven nu pas goed voelen.’

Middelingsregeling: maak er gebruik van zolang het kan

Middelingsregeling: maak er gebruik van zolang het kan

De Middelingsregeling voor sterk wisselende inkomens wordt afgeschaft in 2023. Peter Herrebout, bestuurslid MKB-Amsterdam, vindt dit moeilijk te begrijpen. ‘De fiscus moet leren omdenken. Voor een kleine ondernemer kan dit net het verschil uit maken om overeind te blijven. Deze regeling ondersteunt ondernemerschap.’

Leer effectief je social media inzetten

Leer effectief je social media inzetten

Wilco Verdoold, docent bij de Hogeschool van Amsterdam, ziet dat veel bedrijven geen social media strategie hebben: ‘Natuurlijk moet je dingen uitproberen en jezelf de kans geven dingen te leren en ervaren, maar steeds opnieuw proberen zonder te leren is zonde.’ Kom 4 juli naar de gratis workshop!