Zijn het de kleine straatjes met de grote namen? De winkeltjes? Zijn het de ambachten? De bakker op de hoek? Is het misschien dat rauwe randje? De Pijp is een winkelgebied met veel lokale ondernemers, een hoop ambachten, creativiteit en diversiteit. De ondernemersverenigingen en het stadsdeelbestuur wil lokaal inkopen bij Amsterdammers stimuleren. Samen zijn ze de campagne ‘De Pijp Dooft Nooit’, gestart.
“Het is belangrijk dat Amsterdammers zich realiseren dat lokaal kopen goed is voor de wijk en de stad”, zegt winkelstraatmanager Antoinette Poortvliet. Zij zet zich samen met Erik Schmit, lid van de stadsdeelcommissie in Amsterdam Zuid namens D66, in voor de campagne: “Ik ben blij dat het stadsdeel de waarde inziet en financiert. Zo zorgen we als bewoners samen dat de lokale ondernemers deze tijden overleven. En zo blijft De Pijp een gevarieerd winkelgebied.”
Wat maakt de Pijp nou typisch De Pijp? Kijk hier de film die gemaakt is voor de campagne: