Boekuwzending.com is dé expert als het gaat om de verzending van pakketten wereldwijd en palletzendingen over de weg binnen Europa. Om een koploper te worden in de logistieke branche heb je nu eenmaal goede medewerkers nodig en om dat voor elkaar te krijgen keken ze bij Boekuwzending.com buiten de gebaande paden. Door samen te werken met medewerkers met een arbeidsbeperking, ‘boekt’ het bedrijf grote successen!

Rik Balder is CGO van Boekuwzending.com: de Chief Glimlach Officer. Want die glimlach, die is heel belangrijk bij het bedrijf. “We vinden het heel belangrijk dat we onze missie uitstralen. Als we de glimlach kunnen bezorgen bij onze medewerkers, dan bezorgen we hem ook vanzelf bij onze klant.’’

Maar die glimlach, hoe tover je die nou op de gezichten van je medewerkers? Rik: “Ons bedrijf heeft een open, platte structuur waarin iedereen gelijk is en iedereen mag meepraten- en beslissen. Medewerkers voelen zich daardoor verbonden met ons bedrijf. Ook als het minder goed gaat zijn we daar eerlijk over naar onze medewerkers toe. Dan merk je juist door die open structuur dat iedereen loyaal is en bereid een extra stapje te zetten.” Ook op de binding van medewerkers zet Boekuwzending.com volop in. Zo worden er regelmatig sporttoernooien en etentjes georganiseerd waar het team met elkaar kan optrekken.

Daarnaast is er ruimte voor ambities van medewerkers om door te groeien. “Twee leden van ons managementteam zijn hier ooit als chauffeur en stagiair begonnen, dus dat is daarvan een sprekend voorbeeld.’’ Rik heeft dan ook een advies voor andere werkgevers: “Als je de tijd neemt om medewerkers op te leiden en ervoor zorgt dat mensen tevreden zijn in hun werk, creëer je loyaliteit en dus een medewerker die voor langere tijd aan je gebonden blijft.’’

“Iedere sollicitant verdient een kans’’

Boekuwzending.com werkt ook samen met AM match om nieuwe medewerkers te vinden. Zo ging chauffeur Hans ook via AM match aan het werk. Dat is volgens Rik een succesverhaal: “Hans is super gemotiveerd en zit hier helemaal op zijn plek. Dat is erg mooi om te zien. Elke keer als we een nieuwe medewerker aannemen hopen we dat het een tweede Hans is.’’

Hij besluit: “Geef mensen die solliciteren een kans. Wij hebben bijvoorbeeld ook AOW’ers en mensen die reïntegreren in dienst. Waar veel werkgevers daar misschien huiverig voor zijn, biedt het ons alleen maar voordelen. Daarmee hebben we tevreden en loyale medewerkers in huis gehaald die lang bij ons bedrijf blijven en ook nog eens de nieuwe aanwas kunnen opleiden. Een win-win situatie dus, die er bovendien voor zorgt dat wij relatief weinig personeelstekorten hebben.’’

AM match

MKB-Amsterdam en AM match willen ondernemers in de regio Amsterdam inspireren om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan te nemen. Ontdekken wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Kijk dan op www.ammatch.nl

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Bereik jouw bedrijfsdoelen met Google Analytics

Hoe kan Google Analytics helpen om jouw groei- of bedrijfsdoelen te behalen? Daar kom je achter tijdens de gratis workshop van het Digitaliseringsoffensief. Schrijf je snel in voor de gratis workshop op 12 december! Blijf je daarna ook gezellig voor de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel van het jaar?

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

‘Extreme huurindexatie is te zware last voor ondernemers’

Signalen uit de markt laten dit najaar al uitschieters naar 15 procent huurindexatie zien. Bij een explosief stijgende huur bovenop de energierekening betalen ondernemers dus dubbel de rekening. Ondernemer Iresh Soekhoe: ‘Ik merk dat het veel vergt van de gezondheid van ondernemers om continue in een overlevingsstand te staan. Zowel bij de overheid als bij vastgoedeigenaren is men zich niet bewust wat dat doet met kleine ondernemers.’

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Waar wacht je nog op? Aan de slag met TikTok!

Ooit over nagedacht om met jouw bedrijf op TikTok te gaan? Als je het aan Bert van Gulik van socialmediabedrijf BuzzPartners vraagt, biedt het platform dat zich kenmerkt door korte video’s van zo’n twintig seconden tal van kansen voor jou als ondernemer. Aan MKB-Amsterdam legt hij uit hoe TikTok jou kan helpen bij het bereiken van je publiek én hoe je er potentiële nieuwe klanten mee aantrekt. Van Gulik: ‘Dit is je kans om voorop te lopen!’

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Verkiezing product van de maand is in volle gang!

Wat hebben een optimistische trui, een scheermes van bamboe, een kaasje uit Katwoude, een micro avontuur en een onverwoestbare tas gemeen? Ze zijn alle vijf in de race om de Product van de Maand prijs te winnen! Doe mee en stem op een mooi Amsterdams product! En kom 12 december naar onze Groeiborrel.

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

Succesvolle lobby inspanningen MKB-Nederland

MKB-Nederland voorzitter Jacco Vonhof riep deze week het kabinet op tot minder regelgeving voor mkb ondernemers. Volgens Vonhof hollen we de laatste tijd van crisis naar crisis en dat ontneemt ons het zicht op de toekomst. Die crises zorgen bovendien voor een soort paniekvoetbal. ‘We proberen met nog weer nieuwe regels de boel op te lappen, maar al dat pleisters plakken helpt ons niet verder.’

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw Product van de Maand november!

Stem op jouw favoriete Product van de Maand november! De volgende producten zijn geselecteerd: onverwoestbare tas van UNBEGUN, plasticvrije scheermesjes van Bamboovement, een reis niet ver van huis van Avontuur Dichtbij, biologische Jersey kaasje van Henri Willig en de trui van New Optimist! Breng nu je stem uit!