Boekuwzending.com is dé expert als het gaat om de verzending van pakketten wereldwijd en palletzendingen over de weg binnen Europa. Om een koploper te worden in de logistieke branche heb je nu eenmaal goede medewerkers nodig en om dat voor elkaar te krijgen keken ze bij Boekuwzending.com buiten de gebaande paden. Door samen te werken met medewerkers met een arbeidsbeperking, ‘boekt’ het bedrijf grote successen!

Rik Balder is CGO van Boekuwzending.com: de Chief Glimlach Officer. Want die glimlach, die is heel belangrijk bij het bedrijf. “We vinden het heel belangrijk dat we onze missie uitstralen. Als we de glimlach kunnen bezorgen bij onze medewerkers, dan bezorgen we hem ook vanzelf bij onze klant.’’

Maar die glimlach, hoe tover je die nou op de gezichten van je medewerkers? Rik: “Ons bedrijf heeft een open, platte structuur waarin iedereen gelijk is en iedereen mag meepraten- en beslissen. Medewerkers voelen zich daardoor verbonden met ons bedrijf. Ook als het minder goed gaat zijn we daar eerlijk over naar onze medewerkers toe. Dan merk je juist door die open structuur dat iedereen loyaal is en bereid een extra stapje te zetten.” Ook op de binding van medewerkers zet Boekuwzending.com volop in. Zo worden er regelmatig sporttoernooien en etentjes georganiseerd waar het team met elkaar kan optrekken.

Daarnaast is er ruimte voor ambities van medewerkers om door te groeien. “Twee leden van ons managementteam zijn hier ooit als chauffeur en stagiair begonnen, dus dat is daarvan een sprekend voorbeeld.’’ Rik heeft dan ook een advies voor andere werkgevers: “Als je de tijd neemt om medewerkers op te leiden en ervoor zorgt dat mensen tevreden zijn in hun werk, creëer je loyaliteit en dus een medewerker die voor langere tijd aan je gebonden blijft.’’

“Iedere sollicitant verdient een kans’’

Boekuwzending.com werkt ook samen met AM match om nieuwe medewerkers te vinden. Zo ging chauffeur Hans ook via AM match aan het werk. Dat is volgens Rik een succesverhaal: “Hans is super gemotiveerd en zit hier helemaal op zijn plek. Dat is erg mooi om te zien. Elke keer als we een nieuwe medewerker aannemen hopen we dat het een tweede Hans is.’’

Hij besluit: “Geef mensen die solliciteren een kans. Wij hebben bijvoorbeeld ook AOW’ers en mensen die reïntegreren in dienst. Waar veel werkgevers daar misschien huiverig voor zijn, biedt het ons alleen maar voordelen. Daarmee hebben we tevreden en loyale medewerkers in huis gehaald die lang bij ons bedrijf blijven en ook nog eens de nieuwe aanwas kunnen opleiden. Een win-win situatie dus, die er bovendien voor zorgt dat wij relatief weinig personeelstekorten hebben.’’

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...

Kleine reclame-uitingen

Kleine reclame-uitingen

Ondernemers met kleinere reclame-uitingen worden in 2024 ontzien, na een motie van D66-raadslid Erik Schmit. De tarieven voor reclame-uitingen tot 5m2 worden niet verhoogd of geïndexeerd. Volgens vicevoorzitter Guido Frankfurther van MKB-Metropool Amsterdam een goede zaak.