Hoe kan Google Analytics helpen om jouw groei- of bedrijfsdoelen te behalen? Daar kom je achter tijdens de gratis workshop van het Digitaliseringsoffensief, voorafgaand aan onze aankomende Groeiborrel op 12 december! Ben jij er ook bij?

Het analyseren van online data door middel van Google Analytics kan voor ondernemers heel nuttig zijn om inzicht te krijgen in hoe je bedrijfsdoelen zich vertalen naar datadoelen. Wil je bijvoorbeeld dat meer mensen op een knop klikken op jouw webpagina? Of wil je dat meer mensen een online formulier invullen? Met Google Analytics krijg je precieze inzage inzage in hoevaak dat wordt gedaan en hoe mensen op jouw pagina terechtkomen. Vervolgens kun je die gegevens weer gebruiken om processen te verbeteren.

Een voorbeeld: een chocolademerk verkoopt chocoladerepen zowel in de winkel als via de website. In de winkel hangt een QR-code; als klanten die scannen komen ze op je de site om online te bestellen. Uit de data-analyse van Google Analytics blijkt dat heel veel klanten dat doen en dat op die manier veel chocoladerepen worden verkocht. Dan kun je dus breder adverteren met die QR-code om nog meer traffic naar je website te krijgen!

Wat ga je doen?

Tot zover het belang van Google Analytics, maar wat gaan deelnemers van de workshop eigenlijk doen? Naast meer info over de analysetool en het belang ervan, krijg je natuurlijk ook handvatten om er zelf mee aan de slag te gaan. Zo zal Whello je de interface van Google Analytics laten zien en kun je er zelf ook mee aan de slag! Neem dus je laptop mee voor een vliegende start.

Voor ondernemers die misschien al Google Analytics gebruiken kan de workshop nog steeds heel interessant zijn. Zo biedt de nieuwste versie van het programma, Google Analytics 4, veel meer mogelijkheden dan de oudere versie, die ook niet meer wordt ondersteund. Bij de workshop ben je ook welkom voor hulp bij de overstap naar Google Analytics 4.

Waar en wanneer?

De workshop vindt plaats op maandag 12 december van 15:30 uur tot 17:00 uur in Studio De Pijp, Tweede van der Helststraat 1-3, Amsterdam. Inschrijven kan via deze link.

Blijf je daarna ook gezellig hangen voor de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel van dit jaar? Laat het ons dan even weten en meld je gratis aan via deze link. Tot dan!

Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van MKB Amsterdam, Ready to Scale, de Hogeschool van Amsterdam en de gemeente Amsterdam. Het Digitaliseringsoffensief heeft tot doel de mkb-banenmotor in de regio Amsterdam te versnellen via digitalisering. Dat gebeurt via webinars, trainingen, groepsprogramma’s, matching en maatwerkondersteuning voor ondernemers met een groeiambitie. Wil je een in house workshop, neem dan contact met ons via info@mkb-amsterdam.nl.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Fabiënne Mucuk

Fabiënne Mucuk

Redacteur MKB-Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Actienetwerk 15% Gasreductie succesvol in binnen- en buitenland

Actienetwerk 15% Gasreductie succesvol in binnen- en buitenland

Het actienetwerk is opgericht na de oproep van voormalig wethouder Marieke van Doorninck om van het Russisch gas af te komen. ‘Dit netwerk laat de kracht van samenwerken zien’, vindt Jack Stuifbergen, voorzitter werkgroep Duurzaamheid binnen MKB-Amsterdam. ‘Ik ben blij dat we met MKB-Amsterdam een bijdrage hebben kunnen leveren.’

Piet Heintunnel gaat weer open!

Piet Heintunnel gaat weer open!

De stad is vanaf vrijdag 20 januari weer een stuk makkelijker bereikbaar. Na anderhalf jaar renovatie gaat de Pien Hein Tunnel vrijdagavond weer open. Vicevoorzitter Guido Frankfurther: ‘Natuurlijk was het fijn geweest voor al het zakelijk verkeer als de tunnel eerder was opengegaan, maar ook voor MKB-Amsterdam staat de veiligheid voorop.’

Hoe zorg je dat klanten (online) voor jouw bedrijf kiezen?

Hoe zorg je dat klanten (online) voor jouw bedrijf kiezen?

Mensen maken de hele dag door keuzes, bewust en onbewust. Jouw potentiële klanten ook! Kom daarom naar de workshop van het Digitaliseringsoffensief en leer hoe jij ervoor kunt zorgen dat ze voor jouw product of dienst kiezen. Tot 6 februari!

Achmed Baâdoud nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam

Achmed Baâdoud nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam

Het bestuur van MKB-Amsterdam heeft Achmed Baâdoud gekozen als nieuwe voorzitter van MKB-Amsterdam. Met Baâdoud krijgt MKB-Amsterdam een energieke voorzitter die met zijn ruime kennis van de lokale politiek en het ondernemerschap slimme verbindingen kan maken tussen het lokale bestuur en Amsterdamse mkb ondernemers.