Hoe kan Google Analytics helpen om jouw groei- of bedrijfsdoelen te behalen? Daar kom je achter tijdens de gratis workshop van het Digitaliseringsoffensief, voorafgaand aan onze aankomende Groeiborrel op 12 december! Ben jij er ook bij?

Het analyseren van online data door middel van Google Analytics kan voor ondernemers heel nuttig zijn om inzicht te krijgen in hoe je bedrijfsdoelen zich vertalen naar datadoelen. Wil je bijvoorbeeld dat meer mensen op een knop klikken op jouw webpagina? Of wil je dat meer mensen een online formulier invullen? Met Google Analytics krijg je precieze inzage inzage in hoevaak dat wordt gedaan en hoe mensen op jouw pagina terechtkomen. Vervolgens kun je die gegevens weer gebruiken om processen te verbeteren.

Een voorbeeld: een chocolademerk verkoopt chocoladerepen zowel in de winkel als via de website. In de winkel hangt een QR-code; als klanten die scannen komen ze op je de site om online te bestellen. Uit de data-analyse van Google Analytics blijkt dat heel veel klanten dat doen en dat op die manier veel chocoladerepen worden verkocht. Dan kun je dus breder adverteren met die QR-code om nog meer traffic naar je website te krijgen!

Wat ga je doen?

Tot zover het belang van Google Analytics, maar wat gaan deelnemers van de workshop eigenlijk doen? Naast meer info over de analysetool en het belang ervan, krijg je natuurlijk ook handvatten om er zelf mee aan de slag te gaan. Zo zal Whello je de interface van Google Analytics laten zien en kun je er zelf ook mee aan de slag! Neem dus je laptop mee voor een vliegende start.

Voor ondernemers die misschien al Google Analytics gebruiken kan de workshop nog steeds heel interessant zijn. Zo biedt de nieuwste versie van het programma, Google Analytics 4, veel meer mogelijkheden dan de oudere versie, die ook niet meer wordt ondersteund. Bij de workshop ben je ook welkom voor hulp bij de overstap naar Google Analytics 4.

Waar en wanneer?

De workshop vindt plaats op maandag 12 december van 15:30 uur tot 17:00 uur in Studio De Pijp, Tweede van der Helststraat 1-3, Amsterdam. Inschrijven kan via deze link.

Blijf je daarna ook gezellig hangen voor de laatste MKB-Amsterdam Groeiborrel van dit jaar? Laat het ons dan even weten en meld je gratis aan via deze link. Tot dan!

Het Digitaliseringsoffensief is een initiatief van MKB Amsterdam, Ready to Scale, de Hogeschool van Amsterdam en de gemeente Amsterdam. Het Digitaliseringsoffensief heeft tot doel de mkb-banenmotor in de regio Amsterdam te versnellen via digitalisering. Dat gebeurt via webinars, trainingen, groepsprogramma’s, matching en maatwerkondersteuning voor ondernemers met een groeiambitie. Wil je een in house workshop, neem dan contact met ons via info@mkb-amsterdam.nl.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Neem jij ook deel aan de jaarlijkse ondernemers enquête?

Onze zustervereniging Amsterdam City komt op voor de belangen van ondernemend binnenstad en heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok gevraagd de mening van ondernemers in de binnenstad over diverse onderwerpen te onderzoeken. De resultaten van het onderzoek worden...