Amsterdenim Jeans is door de vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’ april 2021. In de naam Amsterdenim komen Amsterdam en denim samen. Volgens het jeansmerk staan de twee elementen: Amsterdam en denim – voor vrijheid. Naast de pasvorm is aandacht voor details bijzonder. Zo verwerkt het merk de drie andreaskruizen uit het wapen van Amsterdam in de knopen van je Amsterdenim spijkerbroek en vind je, als je goed kijkt, nog veel meer details die je aan Amsterdam doen denken.

Voorzitter van de vakjury Bert Bos: “Waar het produceren van jeans vaak veel milieu-impact heeft, gebruikt Amsterdenim alleen biologisch katoen uit Italië. En ook de kwaliteit van de jeans draagt levert zijn bijdrage. Daardoor kun je hem vaker dragen, en is de broek minder snel aan vervanging toe. Als je het ons vraagt een mooi idee en een geweldig product!”

Medewerkers van Whello, online marketingbureau en partner van MKB-Amsterdam, hadden voor de maand april de volgende producten genomineerd: Parkeerapp VICKY, Wijkshirts en accessoires van Fashion Junky, Amsterdenim Jeans, Dating app Vidate en E-bike to go Verhuur. Het publiek heeft, via een poll, de parkeerapp VICKY als winnaar van de publieksprijs uitgeroepen. De app VICKY stemt vraag en aanbod op de ‘parkeermarkt’ op elkaar af. Anders dan de reguliere parkeerapps toont Vicky alle beschikbare parkeerplekken in bedrijfspanden en hotels. In de meeste gevallen goedkoper dan straatparkeerplekken. 

Beide winnaars ontvangen een regionale campagne van Centercom.

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam. 

Tijdens de online groeiborrel zijn de winnaars bekend gemaakt. Bekijk MKB TV met hierin de nominaties en bekendmaking van de winnaars. Kijk hier de aflevering terug op ons youtubekanaal. En abonneer je gelijk even!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

‘Belangrijkste is nu snel een stabiel kabinet’

Jacco Vonhof: ‘Ondernemers hebben door corona een jas uitgedaan, maar staan tegelijk voor grote investeringen. Er is een kabinet nodig dat knopen doorhakt. De transitie moet voor het mkb haalbaar en betaalbaar zijn.’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

‘Koolmees moet met maatwerk over de brug komen’

Bart Drenth: Er moet een loket komen waar je als ondernemer kunt aankloppen als je, wat coronasteun betreft, tussen wal en schip bent beland. Sportschoolhouder Jeroen van Beek is zo’n ondernemer. ‘We zitten nog steeds in de fase van ‘samen door de crisis’. We staan achterin de rij, maar we staan er nog steeds.’

10 tips om cybercrime te voorkomen

10 tips om cybercrime te voorkomen

Dave Maasland, ondernemer op het gebied van cybersecurity, stelde in het kader van de kick-off van het Digitaliseringsoffensief een top-10 van securitytips op.

Pure markt hunkert naar heropening

Pure markt hunkert naar heropening

Oprichter Trienet Kroon was met haar Pure Markt nauwelijks meer weg te denken uit onder meer Amstelpark, Amsterdamse Bos en Park Frankendael. De coronacrisis gooide ook hier roet in het eten. De ‘evenementenstatus’ zat haar daarbij flink in de weg.

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

Onderzoek koopgedrag Haarlemmermeer van start

De gemeente Haarlemmermeer onderzoekt koopgedrag en tevredenheid over het aanbod in winkels. Naast de detailhandel zal dit jaar ook de horeca en recreatiesector worden onderzocht. Deel ook jouw mening!